Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/11824
|
Title: | Relatório de prática de ensino supervisionada relativo ao ano lectivo 2010/2011 na Escola Secundária/3 da Rainha Santa Isabel, em Estremoz |
Authors: | Beirão, Ana Maria Bernal Palmeiro Lopes |
Advisors: | Balça, Ângela |
Keywords: | Processo ensino aprendizagem Professor Aluno Currículo Identidade profissional Competência comunicativa Avaliação Teaching-learning process Teacher Student Curriculum Professional identity Communicative skill Evaluation |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O processo de ensino-aprendizagem pressupõe uma relação complexa entre professor, aluno e currículo. Desta relação, tendo em conta os factores que lhe são inerentes, deve resultar o crescimento dos dois intervenientes no processo: do docente enquanto construtor da sua identidade profissional e do aluno enquanto utilizador de competências específicas adquiridas na escola, necessárias à sua integração, em pleno, na sociedade. Neste relatório, pretendemos reflectir sobre as práticas lectivas e sobre o papel desempenhado pelo aluno enquanto objecto das estratégias utilizadas na sala de aula, tendo como principal objectivo a melhoria das aprendizagens; ### ABSTRACT:
The teaching-learning process involves a complex relationship between the teacher, the student and the curriculum. From this relationship, taking into account the factors that are inherent, it should result the growth of the two interveners in the process: the teacher while constructor of his professional identity, and the student as user of specific skills acquired in school which are necessary for its full integration in the society. In this report we intend to reflect on the teaching practices and the role played by the student as object of the strategies used in class, having as main purpose the improvement of the learning process. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/11824 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|