Repositorio Digital de Publicacoes Cientificas da Universidade de Evora /

Browsing by Author Almeida, Leandro S.

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:   
Sort by: In order: Results/Page Authors/Record:
Showing results 1 to 20 of 21
Issue DateTitleAuthor(s)
Nov-2021Aprender geologia no ensino secundário de Timor-Leste: do manual do aluno do 10.º anoBonito, Jorge; Rebelo, Dorinda; Andrade, António Soares de; Marques, Luis
2005Aptidões cognitivas e rendimento académico: A validade preditiva dos testes de inteligênciaAlmeida, Leandro S.; Lemos, Gina C.
2013Avaliação psicológica e o uso dos testes em PortugalAlmeida, Leandro S.; Araújo, Alexandra M.; Diniz, António M.
2006Bateria de Provas de Raciocínio: Estudos diferenciais segundo o ano escolar, género e opção curricularLemos, Gina C.; Almeida, Leandro S.
2006Bateria de Provas de Raciocínio: Suas versões, validação e normalizaçãoLemos, Gina C.; Almeida, Leandro S.; Guisande, M. Adelina
2008CONTRIBUICIONES DEL FACTOR GENERAL Y DE LOS FACTORES ESPECIFICOS EN LA RELACION ENTRE INTELIGENCIA Y RENDIMIENTO ESCOLARAlmeida, Leandro S.; Guisande, M. Adelina; Ricardo, Primi; Lemos, Gina C.
Apr-2020Educação emocional no Ensino Superior: Alguns elementos de reflexão sobre a sua pertinência na capacitação de futuros professoresValente, Sabina; Almeida, Leandro S.
2018Equivalencia factorial de las versiones en español y portugués de un cuestionario de expectativas académicasAlmeida, Leandro S.; Deaño, Manuel; Araújo, Alexandra M.; Diniz, António M.; Costa, Alexandra R.; Conde, Ángeles; Alfonso, Sonia
2018Gender differences in first-year College students’ academic expectationsDiniz, António M.; Alfonso, Sonia; Araújo, Alexandra M.; Deaño, Manuel; Costa, Alexandra R.; Conde, Á.; Almeida, Leandro S.
Apr-2020Gestão de conflito em sala de aula: A importância da regulação emocional do professor.Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Dominguez-Lara, Sergio; Németh, Zsolt; Almeida, Leandro S.
2007Habilidades cognitivas, desempenho académico e projectosLemos, Gina C.; Almeida, Leandro S.; Primi, Ricardo
2006Habilidades cognitivas e projectos de vida: Estudo na transição do 1º para o 2º ciclo de escolaridadeLemos, Gina C.; Almeida, Leandro S.; Guisande, M. Adelina; Lopes, Joaquina
30-Oct-2008Inteligência: Definição e medida na confluência de multiplas concepçõesCandeias, Adelinda Araujo; Almeida, Leandro S.; Roazzi, António; Primi, Ricardo
2008INTELIGÊNCIA E RENDIMENTO ESCOLAR: ANÁLISE DA SUA RELAÇÃO AO LONGO DA ESCOLARIDADELemos, Gina C.; Almeida, Leandro S.; Guisande, M. Adelina; Primi, Ricardo
2008INTELIGÊNCIA, ESCOLARIZAÇÃO E IDADE: NORMAS POR IDADE OU SÉRIE ESCOLAR?Almeida, Leandro S.; Lemos, Gina C.; Guisande, M. Adelina; Primi, Ricardo
2011Intelligence of adolescents is related to their parents’ educational level but not to family incomeLemos, Gina C.; Almeida, Leandro S.; Colom, Roberto
2015Propiedades psicométricas del Cuestionario de Percepciones Académicas para la evaluación de las expectativas de los estudiantes de primer año en Enseñanza SuperiorDeaño, Manuel; Diniz, António M.; Almeida, Leandro S.; Alfonso, Sonia; Costa, Alexandra R.; García-Señorán, Mar; Conde, Ángeles; Araujo, Alexandra M.; Iglesias-Sarmiento, Valentín; Gonçalves, Paula; Tellado, Fernando
May-2017Questionário de Integração Social no Ensino Superior (QISES)Diniz, António M.
2011Recensão crítica: Bateria de Provas de Raciocínio (BPR)Almeida, Leandro S.; Lemos, Gina C.; Primi, Ricardo
2011Regional differences in intelligence and per capita income in PortugalAlmeida, Leandro S.; Lemos, Gina C.; Lynn, Richard
Showing results 1 to 20 of 21

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois