Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/16389

Title: Projeto educativo como instrumento de autonomia e gestão. Relato reflexivo de um percurso profissional (Vol. I e Vol. II)
Authors: Gomes, Isabel Maria Silvestre Pires
Advisors: Melo, Madalena
Keywords: Liderança
Gestão
Projeto educativo
Leadership
Management
Educative project
Issue Date: 2013
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Projeto Educativo como Instrumento de Autonomia e Gestão: Relato Reflexivo de um percurso Profissional, representa o relatório da atividade profissional referido no âmbito do programa Vale a Pena Ser Mestre (Despacho nº 40/2011). Após uma breve introdução, onde destaca a liderança como fator decisivo no envolvimento e responsabilização de todos os atores educativos, apresenta uma síntese das principais atividades desenvolvidas ao longo do seu percurso profissional, com particular destaque nas áreas de Gestão e Administração Educativas. Posteriormente atribui ao Projeto Educativo um relevo especial, enquanto instrumento estratégico de autonomia e gestão escolar. Esta temática é ainda reforçada pela importância de uma gestão e liderança profissional adequada. Seguidamente apresenta uma reflexão crítica tendo por base a conjugação da sua experiência profissional com teorias publicadas. Por último, na conclusão identifica alguns fatores que contribuíram para o seu desenvolvimento profissional ao longo do seu percurso; ABSTRACT: The Educative Project as an Instrument of Autonomy and Management: a reflective report of a professional trajectory represents the report of de professional activity which is referred to under the program “word being master” (Des. nº40/2011). After a brief introduction, were leadership is emphasized as a decisive factor in the involvement and accountability of all educational actors, it is shown a summary of the main activities developed during the professional career, with a particular emphasis in the areas of management and educational administration. Later, assigns to the Educative Project special importance as an instrument for strategic autonomy and school management. This theme is further reinforced by the importance of a proper management and professional leadership. Then, presents a critical reflection based on a combination of the professional experience and the published theories. Finally, in the conclusion identifies some factors that have contributed to the professional development throughout her career.
URI: http://hdl.handle.net/10174/16389
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Volume II.pdf1.51 MBAdobe PDFView/Open
Volume I.pdf323.07 kBAdobe PDFView/Open
CAPA CD_28_agosto.pdf16.42 kBAdobe PDFView/Open
Anexo1 PE.pdf13.79 MBAdobe PDFView/Open
Anexo 6 Aval. Plano Mel.pdf4.8 MBAdobe PDFView/Open
Anexo 5 Contr. Auton.pdf4.33 MBAdobe PDFView/Open
Anexo 4 Apreci. Mand.pdf3.4 MBAdobe PDFView/Open
Anexo 3 Aval. Exter.pdf3.82 MBAdobe PDFView/Open
Anexo 2 Aval. Desemp.pdf387.77 kBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois