Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/14617
|
Title: | As interações adulto-criança como centralidade da ação educativa |
Authors: | Caixa, Maria Madalena Campos Matias Marreiros |
Advisors: | Godinho, Maria de Fátima |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este relatório tem como objetivo principal compreender de que modo as interações educativas, mais especificamente as interações adulto-criança, são fundamentais para o desenvolvimento da criança, através da reflexão e investigação da minha prática profissional ao longo do estágio profissional na instituição Jardim Infantil Nossa Senhora da Piedade, numa sala de creche e jardim-de-infância. Para além disso, permitiu-me desenvolver e construir a minha profissionalidade através da prática de ensino supervisionada, articulada com a teoria de modo a promover a intencionalidade educativa.
É através das relações de confiança, que as crianças tomam iniciativa de explorar o mundo que as rodeia, sabendo que terão sempre o apoio por parte do adulto ou adultos que confia. E é com base nessas relações de segurança, que a criança aprende a confiar nos outros adultos e crianças que conhecerá ou com quem terá menos contacto
; ABSTRACT: The main goal of this report is to understand how important educational interactions are for the development of the child, mainly the adult-child interactions. This study was performed through an intellectual analysis of the research question, based on the experience acquired during my internship at the “Nossa Senhora da Piedade” creche and pre-school. In addition, allowed me to develop and build myprofessionalism through overseen teaching practice, combined with the theory so as to promote educational intentionality.
It is through relationships based on trust in adults that children take initiative to explore their surroundings, confident that they will always be supported by the adult in which they trust. Backed by these relationships of security, the children will learn to trust other adults and other children that they know but have less contact with. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/14617 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|