Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/12062
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada em ensino de artes visuais no 3º ciclo do ensino básico e no ensino secundário |
Authors: | Teixeira, Bruno Durval |
Advisors: | Charréu, Leonardo |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Elaborado no âmbito da Prática de Ensino Supervisionada do Mestrado em Ensino de Artes Visuais no 3º ciclo do Ensino Básico e no Ensino Secundário, o presente relatório pre-tende dar a conhecer os aspetos inerentes à prática desenvolvida no ano letivo de 2010-2011, na Escola Básica André de Resende e na Escola Secundária Gabriel Pereira; foram Orientadores Cooperantes o Professor Paulo Matias e a Professora Luísa Gancho, respeti-vamente. Toda essa prática foi orientada e supervisionada pelo Professor Doutor Leonardo Charréu. Deste Núcleo da Prática de Ensino Supervisionada fizeram ainda parte os mestran-dos José Serpa e Miguel Gomes.
O relatório compreende cinco Partes: Preparação Científica, Pedagógica e Didática; Planificação e Condução de Aulas, Impacto e Avaliação das Aprendizagens; Análise da Práti-ca de Ensino; Participação na Escola; Desenvolvimento Profissional.
Possui ainda um Apêndice Digital com evidências significativas das atividades desenvolvidas; ### ABSTRACT: This Report was prepared to achieve the Master Degree on Teaching of the Visual Arts in the 3rd Cycle of Basic and Secondary Education, and it is focused in the teaching prac-tice developed during the academic year 2010/2011, at the Escola Básica André de Resende and at the Escola Secundária Gabriel Pereira; the cooperating teachers were the teacher Paulo Matias and the teacher Luísa Gancho respectively. All that practice was guided and supervised by Professor Leonardo Charréu. The master students José Serpa and Miguel Gomes were also integrated in this Supervised Teaching Practice Group.
The report includes five chapters: Scientific, Educational and Teaching Preparation; Planning and Conducting Lessons, Impact and Learning Evaluation; Teaching Analysis; Participation in School Activities and Professional Development.
It also includes one Digital Appendix with significant evidence of the developed activity. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/12062 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|