Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/18278

Title: Relatório da prática de ensino supervisionada realizada na Escola Básica Conde Vilalva, Évora
Authors: Rodrigues, Philipe Ramos
Advisors: Monteiro, António José Marques
Keywords: Prática de ensino supervisionada
Educação física
Formação de professores
Planeamento
Avaliação
Ensino básico e ensino secundário
Supervised teaching practice
Physical education
Teacher training
Planning evaluation
Basic education and secondairy education
Issue Date: 24-Apr-2014
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O presente documento, surge no âmbito da minha Prática de Ensino Supervisionada (PES), realizada no ano letivo de 2011/2012. Este relatório associa uma reflexão do trabalho desenvolvido ao longo do ano escolar na Escola Básica Conde Vilalva (EBCV) à componente científica adquirida por mim enquanto aluno do Mestrado em Ensino da Educação Física. Este fortemente apoiado pelo Programa Nacional de Educação Física (PNEF). Pretende descrever de forma crítica o que aconteceu ao longo do ano letivo, seguindo uma ordem cronológica na qual se abordam as quatro dimensões profissionais de formação do futuro professor: dimensão profissional social e ética, dimensão de desenvolvimento do ensino e da aprendizagem, dimensão da participação na escola e relação com a comunidade, dimensão do desenvolvimento profissional ao longo da vida; Abstract: The present document appears in the context of my Supervised Teaching Practice (PES) accomplished in the school year 2011/2012. This report combines a reflection of the work done throughout the school year in elementary school Conde de Vivalva and the scientific component acquired by me as a student of masters in teaching physical education, and strongly supported by the National Program of Physical Education (PNEF). Intended to describe critically what happened throughout the school year, following a chronological order based on the PNEF. In chronological order, the report describes the four dimensions of professional training of future teacher: dimension professional, social and ethical; dimension of development of teaching and learning; participation in school and relation with community; and professional development dimension throughout of life.
URI: http://hdl.handle.net/10174/18278
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatório, apresentação.pptx288.95 kBMicrosoft Powerpoint XMLView/Open
Relatório Philipe Rodrigues.docx1.24 MBMicrosoft Word XMLView/Open
Prática de Ensino Supervisionada.docx69.74 kBMicrosoft Word XMLView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois