Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/14114

Title: Relatório da prática de ensino supervisionado realizado no Agrupamento de Escolas nº 4 de Évora - EB 2,3 Conde Vilalva e Escola Secundária Gabriel Pereira
Authors: Martins, Isabel Maria Sequeira
Advisors: Pomar, Clarinda de Jesus Banha
Keywords: Prática de ensino supervisionada
Educação física
Ensino básico
Ensino secundário
Supervised practice teaching
Physical education
Elementary education
Secondary education
Issue Date: 2011
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O presente relatório surge no âmbito da Unidade Curricular de Prática de Ensino Supervisionada, inserida no plano de estudos do Mestrado de Ensino da Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário. O objectivo é documentar e reflectir sobre a prática desenvolvida durante o ano lectivo 2010/2011 na escola EB 2,3 Conde de Vilalva e Secundária Gabriel Pereira em Évora. Desta forma, o presente documento espelhará todo o trabalho desenvolvido com as duas turmas seguidas ao longo do ano lectivo, destacando-se as actividades de planeamento, avaliação, condução do ensino e actividades complementares à PES, entre elas, uma investigação sobre a percepção e estratégias a adoptar sobre a indisciplina na Educação Física. Todo este processo foi supervisionado por dois orientadores cooperantes, um de cada escola e um orientador de estágio, docente da Universidade de Évora; ABSTRACT: This report comes as a result of the Curricular Unit of Supervised, included in the studying plan of a Master’s Degree in teaching Physical Training to booth elementary and secondary education. Its main purpose is to document and reflect on the practice developed during the tuition in the school year of 2010/2011, on the following schools: EB 2, 3 Conde de Vilalva and Gabriel Pereira High School in Évora. This project will show all the work that was developed by the two classes throughout all year, with a special focus on planning, evaluating and teaching activities related to this Unit of Supervised Practice Teaching. It will also mention the main points connected to the extra-curricular activities; among them a research on perception and strategies to adopt regarding indiscipline on physical education. This project was supervised by two guiding teachers from the above mentioned schools, as well as one other mentor from Évora University to supervise the practical traineeship.
URI: http://hdl.handle.net/10174/14114
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatório_Isabel Martins.pdf2.62 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois