|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/14066
|
Title: | Relatório apresentado no âmbito da prática de ensino supervisionada agrupamento de escolas de Redondo Escola E B 2,3/S. Dr. Hernâni Cidade |
Authors: | Esteves, Rute Maria de Campos |
Advisors: | Balça, Ângela Maria Franco Martins Coelho de Paiva |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório refere-se à Prática de Ensino Supervisionada realizada na Escola
E B 2,3/S. Dr. Hernâni Cidade, em Redondo. Foi seleccionada a disciplina de Língua
Portuguesa, no nono ano de escolaridade por múltiplas razões. Primeiramente, este ano
e disciplina referenciados anteriormente, proporcionam um primeiro contacto com
autores clássicos da nossa literatura. Em segundo lugar, o nono ano é um ano terminal
de ciclo em que os alunos serão avaliados quer através do exame nacional, no final do
ano, quer através do teste intermédio que se realiza pela segunda vez. Por último, os
conteúdos do programa e o nível etário dos alunos são aliciantes, proporcionando um
conjunto de actividades de realce no âmbito da prática lectiva. Tratando-se de um
exercício descritivo e reflexivo, poderá contribuir para futuros trabalhos realizados nesta
área; ABSTRACT:This report refers to the Practice of Supervised Teaching at the EB 2,3/ S. Dr. Hernâni
Cidade School, in Redondo. The subject of Portuguese Language, for the 9th grade, was
chosen for multiple reasons. Firstly, this grade and subject allow the pupils to have a
first contact with classical authors of our literature. Secondly, the 9th grade represents
the terminal year of a cycle in which the pupils are evaluated not only through a national
examination, at the end of the schoolyear, but also through an intermediate test which is
done for the second time. Lastly, the content of the programme and the age of the pupils
are so appealing that they allow a number of interesting curricular activities. As it is a
descriptive and reflexive exercise, it can contribute to the realization of future projects
in this area. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/14066 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|