Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/12118

Title: Relatório apresentado no âmbito da prática de ensino supervisionado: Centro de Formação Profissional de Beja
Authors: Conceição, Elisabete Maria Gonçalves da Silva
Advisors: Balça, Ângela Maria Franco Martins Coelho de Paiva
Issue Date: 2011
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: A prática de ensino adapta-se ao contexto em que é praticada e molda-se ao seu público-alvo. Ao longo dos anos, o sistema educativo tem vindo a apresentar alternativas para combater o baixo nível de escolaridade da população portuguesa, aliado a uma fraca qualificação profissional. É neste contexto que surgiram os cursos de Educação e Formação de Adultos, tendo como objectivo principal dotar os portugueses de mais e melhores qualificações. O curso de Técnico de Agências de Viagens e Transportes permitiu pôr em prática os conhecimentos adquiridos no âmbito da aprendizagem da língua espanhola, contudo a experiência adquirida na leccionação de uma língua estrangeira como o francês foi fundamental para que se operasse aprendizagem e medição da mesma. Este relatório procura incidir sobre a minha prática de ensino realizada no ano lectivo 2009/2010, no Centro de Formação Profissional de Beja, no âmbito da leccionação da língua espanhola; ### Abstract: Report of Teaching Supervised Practice – Vocational training centre of Beja The practice of teaching is adaptable to the context in which it is practiced and shapes itself to its target audience. Over the years, the education system has put forward alternatives to deal with the low level of education of its population, combined with a low professional qualification. It is, in this context, that the Education and the Training courses of Adults have emerged, whose principal aim is to provide Portuguese more and better qualifications. The course of Technical Agencies Travel and Transport has allowed me to put into practice the knowledge acquired through learning the Spanish language, however the experience gained in teaching a foreign language like French was essential in the learning process as well as its measurement. This report intends to focus on my teaching practice undertaken in 2009/2010, in the Vocational Training Centre of Beja, in the context of teaching the Spanish language.
URI: http://hdl.handle.net/10174/12118
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatório PES.docx650.5 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Referencial_TAVT.pdf453.94 kBAdobe PDFView/Open
Cronograma_TAVT.pdf236.76 kBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois