Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/12065
|
Title: | Relatório de prática de ensino supervisionada em ensino da filosofia no ensino secundário: o ensino da filosofia na escola inclusiva |
Authors: | Cruz, Brancaflor da |
Advisors: | Santos, Teresa |
Keywords: | Prática de ensino supervisionada em ensino de filosofia no secundário Escola inclusiva Escola Secundária Gabriel Pereira Supervised teaching practice in the teaching of philosophy in secondary Inclusive school High School Gabriel Pereira |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este trabalho é constituído por duas partes: a primeira diz respeito ao Relatório que incide criticamente sobre a minha Prática de Ensino Supervisionada em Filosofia no Ensino Secundário, desenvolvida na Escola Secundária Gabriel Pereira, em Évora, durante o ano lectivo de 2010/2011; a segunda parte resulta de uma investigação realizada sobre o Ensino da Filosofia na Escola Inclusiva. Com o estudo deste assunto procurou-se evidenciar como o ensino da filosofia é determinante para a promoção de valores éticos e cívicos associados à cidadania inclusiva, respondendo assim ao desafio filosófico de construção de cidadania consistentemente reflectida; ###ABSTRACT:
Report of Supervised Teaching Practice in the Teaching of Philosophy in Secondary The Teaching of Philosophy in the Inclusive School
This work is divided in two parts: the first concerns the report that focuses critically about my Supervised Teaching Practice in Philosophy in Secondary Education, developed at the School Gabriel Pereira, in Évora, during the academic year 2010/2011; the second one results from an investigation into the Teaching of Philosophy in the Inclusive School. With the study of the subject tried to show how the teaching of philosophy is crucial to the promotion of ethical and civic values associated with inclusive citizenship, thus responding to the philosophical challenge of building citizenship consistently reflected. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/12065 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|