Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/11768
|
Title: | Relatório de estágio em prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar realizada na creche/jardim-de-infância "Quinta dos Sonhos" |
Authors: | Martins, Vanessa |
Advisors: | Folque, Maria da Assunção |
Keywords: | Aprendizagem activa e ambiente Active learning and environment |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O relatório centra-se na PES que decorreu durante os dois semestres do Mestrado em Educação Pré-escolar.
Irei começar por apresentar a caracterização da instituição cooperante e dos grupos de crianças, para contextualizar, os temas que serão aprofundados no relatório. Os temas são: A aprendizagem activa no processo de desenvolvimento da criança, onde serão referidas perspectivas de aprendizagem, as diferenças entre uma pedagogia tradicional e a de participação, a importância do caderno de formação e das investigações para melhorar a prática, a aprendizagem pela acção e a metodologia do trabalho de projecto; e a importância do ambiente educativo no processo de desenvolvimento da criança: a influência dos espaços e materiais, tempo, trabalho em equipa e interacção com a família e comunidade na organização de ambiente educativo; ### Summary:
Supervised Teaching in Pre-school held by the student V.Martins in the Nursery "Quinta dos Sonhos".
The report focuses on the PES which took place during the two semesters of the masterys degree in Childhood Education.
I will start by characterizing the cooperating institution and groups of children, to contextualize the themes that will be detailed in the report. The themes are: Active learning in the process of child development, which will be referred to the learning perspective, the differences between a traditional pedagogy and participation, the importance of terms of training and research to improve practice, learning by actions and methodology of project work and the importance of the educational environment in the process of child development: the influence of space and materials, time, teamwork and interaction with family and community in the organization of educational environment. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/11768 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|