|
/
Browsing by Author Candeias, A.A.
Showing results 9 to 28 of 28
Issue Date | Title | Author(s) | 2011 | Excelência vs Competência - Um desafio para a educação e o desenvolvimento profissional | Candeias, A.A.; Rebelo, N.; Silva, J.; Mendes, P. |
13-Dec-2019 | Formar para incluir: Referencial de reabilitação profissional Appacdm-Évora. | Guerra, A.; Costa, N.; Candeias, A.A. |
30-Jan-2013 | La mise en œuvre de la CIF dans le Système Éducatif Portugais: sa pertinence selon le point de vue de professionnels de l’éducation. | Candeias, A.A.; Rosário, A.C.; Saragoça, M.J. |
2011 | ognitive Assessment System (CAS) - Studies with Portuguese children from 7 to 13 years. | Rosário, A.; Candeias, A.A. |
2011 | Organisation and legislation of special needs education in the partner countries | Lebeer, J.; Birta-Szekely, N.; Demeter, K.; Partanen, P.; Candeias, A.A.; Sonnesyn, G. |
2011 | Organisation of assessment in the partner countries. | Lebeerj, J.; Birta-Szekely, N.; Demeter, K.; Partanen, P.; Candeias, A.A.; Rosário, A.; Sonnsyn, G. |
2011 | O Portefólio na Formação e Avaliação Profissional de Professores | Silva, J.; Rebelo, N.; Mendes, P.; Candeias, A.A. |
2011 | Questionário de Atitudes Face À Escola (QAFE) – Estudo Psicométrico com crianças e jovens do Ensino Básico. | Rebelo, N.; Silva, J.; Candeias, A.A.; Pomar, C.; Neto, A. |
2011 | Re-assessing the Current Assessment Practices of Children with Special Education Needs in Europe | Lebeer, Jo; Birta-Szekely, N.; Demeter, K.; Bohács, K.; Candeias, A.A.; Sonnesyn, G.; Partanen, P; Dawson, L. |
2011 | Relações entre o SAC e variáveis académicas e desenvolvimentais - Um estudo com alunos portugueses do Ensino Básico | Rosário, A.; Candeias, A.A. |
2015 | Searching for best practices to build an inclusive intervention. The international project ENABLIN+ aproach | Candeias, A.A.; Rebelo, H.; Franco, V.; Pires, H.; Saragoça, M.J.; Portelada, A.; Grácio, L.; Canha, J.; Lebber, J. |
2015 | Similarity Structure Analysis and Structural Equation Modeling in Studying Latent Structures: An Application to the Attitudes towards Portuguese Language Questionnaire | Roazzi, A.; Diniz, A.; Candeias, A.A. |
8-Nov-2017 | Social and Emotional Learning and Academic Achievement in Portuguese Schools: a bibliometric study. | Cristovão, A.; Candeias, A.A.; Verdasca, J. |
2015 | Social competence and career development: validation of a scale with secondary students | Pinto, J.C.; Taveira, M.C.; Faria, L.; Candeias, A.A. |
4-Jul-2022 | Stress e bem-estar psicológico em situação de pandemia: um estudo com estudantes do ensino secundário e profissional | Félix, Adriana Simões |
2011 | Student's attitutes toward learning and school - Study of exploratory models about the effects of socio-demographics and personal attributes | Candeias, A.A.; Rebelo, N.; Oliveira, M. |
2015 | Test of Emotion Comprehension: Exploring the underlying structure through Confirmatory Factor Analysis and Similarity Structure Analysis | Rocha, A.; Roazzi, A.; Silva, A.; Candeias, A.A.; Minervino, C.; Roazzi, M.; Pons, F. |
2011 | Tests and instruments currently used in the partner countries. | Birta-Székely, N.; Demeter, K.; Lebeer, Jo; Partanen, P.; Candeias, A.A.; Rebocho, M. |
2015 | The use of Similarity Structure Analysis in the identification of students’ functional profiles of competence | Rebelo, N.; Candeias, A.A.; Roazzi, A. |
2010 | Towards a more functional and dynamic assessment of children with special needs in function of more inclusive education | Lebeer, Jo; Partanen, P.; Candeias, A.A.; Grácio, L.; Bohacs, K.; Sonnesyn, G.; Van de Veire, H.; Van Trimpont, I.; Maior, E.; Szamoskozi, I.; Dawson, L. |
Showing results 9 to 28 of 28
|