Repositorio Digital de Publicacoes Cientificas da Universidade de Evora /

Browsing by Author Candeias, A.A.

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:   
Sort by: In order: Results/Page Authors/Record:
Showing results 7 to 26 of 28
Issue DateTitleAuthor(s)
2011Dynamic assessment & intervention of learning difficulties based on the PASS reading enhancement programmeCruz, V.; Rosário, A.; Candeias, A.A.
2011Dynamic assessment of students with difficulties in learning and development based on portefolioCandeias, A.A.; Silva, J.; Rebocho, M.; Saragoça, M. J.
2011Excelência vs Competência - Um desafio para a educação e o desenvolvimento profissionalCandeias, A.A.; Rebelo, N.; Silva, J.; Mendes, P.
13-Dec-2019Formar para incluir: Referencial de reabilitação profissional Appacdm-Évora.Guerra, A.; Costa, N.; Candeias, A.A.
30-Jan-2013La mise en œuvre de la CIF dans le Système Éducatif Portugais: sa pertinence selon le point de vue de professionnels de l’éducation.Candeias, A.A.; Rosário, A.C.; Saragoça, M.J.
2011ognitive Assessment System (CAS) - Studies with Portuguese children from 7 to 13 years.Rosário, A.; Candeias, A.A.
2011Organisation and legislation of special needs education in the partner countriesLebeer, J.; Birta-Szekely, N.; Demeter, K.; Partanen, P.; Candeias, A.A.; Sonnesyn, G.
2011Organisation of assessment in the partner countries.Lebeerj, J.; Birta-Szekely, N.; Demeter, K.; Partanen, P.; Candeias, A.A.; Rosário, A.; Sonnsyn, G.
2011O Portefólio na Formação e Avaliação Profissional de ProfessoresSilva, J.; Rebelo, N.; Mendes, P.; Candeias, A.A.
2011Questionário de Atitudes Face À Escola (QAFE) – Estudo Psicométrico com crianças e jovens do Ensino Básico.Rebelo, N.; Silva, J.; Candeias, A.A.; Pomar, C.; Neto, A.
2011Re-assessing the Current Assessment Practices of Children with Special Education Needs in EuropeLebeer, Jo; Birta-Szekely, N.; Demeter, K.; Bohács, K.; Candeias, A.A.; Sonnesyn, G.; Partanen, P; Dawson, L.
2011Relações entre o SAC e variáveis académicas e desenvolvimentais - Um estudo com alunos portugueses do Ensino BásicoRosário, A.; Candeias, A.A.
2015Searching for best practices to build an inclusive intervention. The international project ENABLIN+ aproachCandeias, A.A.; Rebelo, H.; Franco, V.; Pires, H.; Saragoça, M.J.; Portelada, A.; Grácio, L.; Canha, J.; Lebber, J.
2015Similarity Structure Analysis and Structural Equation Modeling in Studying Latent Structures: An Application to the Attitudes towards Portuguese Language QuestionnaireRoazzi, A.; Diniz, A.; Candeias, A.A.
8-Nov-2017Social and Emotional Learning and Academic Achievement in Portuguese Schools: a bibliometric study.Cristovão, A.; Candeias, A.A.; Verdasca, J.
2015Social competence and career development: validation of a scale with secondary studentsPinto, J.C.; Taveira, M.C.; Faria, L.; Candeias, A.A.
4-Jul-2022Stress e bem-estar psicológico em situação de pandemia: um estudo com estudantes do ensino secundário e profissionalFélix, Adriana Simões
2011Student's attitutes toward learning and school - Study of exploratory models about the effects of socio-demographics and personal attributesCandeias, A.A.; Rebelo, N.; Oliveira, M.
2015Test of Emotion Comprehension: Exploring the underlying structure through Confirmatory Factor Analysis and Similarity Structure AnalysisRocha, A.; Roazzi, A.; Silva, A.; Candeias, A.A.; Minervino, C.; Roazzi, M.; Pons, F.
2011Tests and instruments currently used in the partner countries.Birta-Székely, N.; Demeter, K.; Lebeer, Jo; Partanen, P.; Candeias, A.A.; Rebocho, M.
Showing results 7 to 26 of 28

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois