Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/21029
|
Title: | Os roteiros pedagógicos na indústria agroalimentar do alentejo: um estudo exploratório |
Authors: | Casado, Mariana Rosa Rocha |
Advisors: | Nico, Lurdes Judite Dionísio Pratas |
Keywords: | Aprendizagem ao longo da vida Educação formal Educação não-formal Agroindústria Lifelong learning Non-formal education Formal education Pedagogical roadmap Agroindustry |
Issue Date: | 7-Apr-2017 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente estudo pretendeu conhecer e descrever os Roteiros Pedagógicos de
três empresas do ramo agroalimentar na região Alentejo. As empresas foram
escolhidas pela sua expressão e dimensão na região e pela diferenciação da
área de produção.
Tendo em conta estes pressupostos no estudo, assume-se a seguinte questão
de partida:
Como foram desenhados e concretizados os roteiros pedagógicos na indústria
agroalimentar do Alentejo?
No estudo foi desenvolvida uma investigação de natureza descritiva e
interpretativa, nomeadamente um estudo exploratório.
Na metodologia da investigação, de natureza qualitativa, recorremos à aplicação
de entrevistas semiestruturadas.
Na análise e interpretação dos resultados, concluiu-se que existem diferenças
entre as três empresas estudadas, nomeadamente:
i) na forma de implementação do roteiro pedagógico
ii) na importância do mesmo dentro da estrutura da empresa
iii) nos resultados inerentes à aprendizagem em contexto não formal;
Abstract
The present study aims to understand and describe the pedagogic itineraries in
three agribusiness sector companies in Alentejo region. The companies were
chosen for their expression and dimension in the region, and the differentiation
of the production area.
Given these assumptions in the study, it is assumed the following initial question:
How were designed and are implemented pedagogical scripts in the agrifood
industry in Alentejo?
This study was developed a descriptive and interpretive nature research,
including an exploratory work.
In the research methodology of qualitative nature, we resort to the application of
semi-structured interviews.
In the analysis and interpretation of results, it was concluded that there are
differences between the three companies studied, namely:
i) the implementation of the pedagogic script
ii) the importance of it within the company´s
iii) the results inherent learning in non-formal context. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/21029 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|