Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/20537

Title: A motivação dos docentes no ensino superior face ao processo de Bolonha: um estudo de caso
Authors: Sá, Ana Maria Morais Cravo de
Advisors: Reimão, Cassiano Maria
Justo, José Manuel Mata
Keywords: Prática profissional
Motivação
Motivação na educação
Ensino Superior
College tachers
Motivation
Education, higther
Issue Date: 2009
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Este trabalho pretende estudar a motivação dos docentes da licenciatura de radioterapia da Escola Superior de Tecnologias da Saúde de Lisboa, face ao processo de Bolonha. Realizou-se um enquadramento teórico dos conceitos base, como motivação e processo de Bolonha. O estudo foi definido como um estudo de caso, com uma amostra de 3 elementos. Aplicou-se três entrevistas a cada um dos entrevistados, denominadas por entrevista, entrevista reflexiva e entrevista reflexiva aprofundada. Para a análise dos dados utilizou-se um software de análise de conteúdo -AQUAD 6.0. Os resultados são apresentados em forma de tabelas e segmentos de texto extraídos do software. Na discussão dos resultados verifica-se que de uma forma geral os resultados vão ao encontro da literatura existente e nas considerações finais respondem-se às questões de investigação inicialmente realizadas, mas também são apresentadas as limitações ao estudo, bem como futuras investigações. ABSTRACT: lt is intended with this work to study the motivation of the radiotherapy graduated professors of the Higher School of Health Technology of Lisbon, regarding the Bologna process. lt was performed a theoretical frame of reference of the basic concepts such as motivation and the Bologna Process. The study was defined as a case study, with a sample of three elements. Three interviews were performed to each interviewed person, defined as interview, reflexive interview and deepened reflexive interview. For the data analysis it was used a content analysis software - AQUAD 6.0. The results are presented in table form and with text sectors obtained from the software. ln the discussion of the results one comes to the conclusion that, in general, they match the available literary writings and in the final reflexions it is answered to the investigation questions initially asked but also presented the study limitations as well as future investigations.
URI: http://hdl.handle.net/10174/20537
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ana Maria Morais Cravo Sá - Tese de Mestrado - Volume 2 - 185 063.pdfVolume 228.97 MBAdobe PDFView/Open
Ana Maria Morais Cravo Sá - Tese de Mestrado - Volume 1 - 185 061.pdfVolume 17.45 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois