Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/18279
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada realizada na Escola Básica Conde de Vilalva em Évora |
Authors: | Guerra, João Filipe Calado |
Advisors: | Pomar, Clarinda |
Keywords: | Educação física Professor Prática de ensino supervisionada Ensino básico Ensino secundário Investigação-ação |
Issue Date: | 17-Mar-2016 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este relatório surge no término do Mestrado em Ensino da Educação Física
promovido pela Universidade de Évora, tendo como objetivo a descrição, a
problematização e análise crítica e reflexiva sobre as vivências e as atividades da prática
de ensino realizadas na Escola Básica Conde de Vilalva, no ano letivo 2014/2015, em
duas turmas (uma de 2º ciclo e outra de 3º ciclo). O relatório contempla também uma
abordagem à Educação Física e às funções Professor e ao meu desenvolvimento enquanto
aluno-estagiário. Apresentam-se ainda, os resultados decorrentes do projeto de
investigação – ação (desenvolvimento do nível de jogo em Basquetebol e Futebol), onde
se evidenciaram efeitos da intervenção no nível de sincronização no Basquetebol. Em
suma, considero que o meu crescimento enquanto professor ao longo da PES foi positivo
e gradual, sendo que, me tornei mais organizado, sentindo sempre um enorme à vontade
na operacionalização das tarefas e da aula; Report of supervised teaching practice conducted by João Filipe Calado
Guerra at Conde de Vilalva Basic School in Évora.
ABSTRACT:
This report comes at the end of the Master in Teaching Physical Education
organized by the University of Évora, with the objective description, questioning and
critical and reflective analysis of the experiences and activities of the teaching practice
carried out in the Basic School Count Vilalva in school year 2014/2015, in two classes (a
2nd cycle and other 3rd cycle). The report also includes an approach to physical
education teacher and functions and to my development as a student trainee. They present
also the results from the research project - action (level of play development in Basketball
and Football), which showed effects of the intervention on the level of synchronization
Basketball. In short, I consider that my growth as a teacher over the PES was positive and
gradual, and I became more organized, always feeling a huge comfortable in the
implementation of tasks and class. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/18279 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|