Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/17994
|
| Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada na disciplina de Filosofia na Escola Secundária Severim de Faria, em Évora |
| Authors: | Ferreira, Nuno |
| Advisors: | Lima, João |
| Keywords: | Didáctica Pedagogia Filosofia Ensinar Didactic Pedagogy Philosophy To teach |
| Issue Date: | 2012 |
| Publisher: | Universidade de Évora |
| Abstract: | Este relatório apresenta uma análise descritiva da Prática de Ensino Supervisionada (PES) na Escola Secundária de Severim de Faria, durante o ano lectivo de 2011/2012. O relato e a sua análise reflexiva centrar-se-ão na prática lectiva de ensino de Filosofia no décimo ano. Do mesmo modo, será questionada a pertinência de uma didáctica específica ao ensino da Filosofia; ABSTRACT:This report presents a descriptive analysis of the Supervised Teaching Practice (PES) in the Secondary School Severim de Faria, in Évora, during the academic year 2011/2012. The report and its reflective analysis will focus on teaching practice of philosophy in the tenth year. Similarly, it will be questioned the relevance of a specific didactics applied to the teaching of philosophy. |
| URI: | http://hdl.handle.net/10174/17994 |
| Type: | masterThesis |
| Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|