Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/17681
|
Title: | Prática de ensino supervisionada em ducação pré-escolar: o papel da expressão dramática no brincar |
Authors: | Rosa, Joana Miguel Santana Marques Aleixo |
Advisors: | Bezelga, Isabel Maria Gonçalves |
Keywords: | Papel Expressão dramática Brincar Ação educativa Role Drama Play Educative action |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | No decorrer do mestrado integrei na Prática de Ensino Supervisionada em
Creche e Jardim de Infância na instituição Coopberço, um trabalho a nível da
dimensão lúdica respeitante ao desenvolvimento das atividades dramáticas, que irá ser
descrito no presente relatório de estágio.
Ao longo do relatório à medida que aprofundo o tema “O papel da Expressão
Dramática no Brincar”, irei também descrever aspetos relativos à minha conduta
enquanto futura educadora, pautados pelo Perfil Profissional do Educador de Infância
e a Carta de Princípios para uma Ética Profissional da Associação de Profissionais de
Educação de Infância (APEI).
Tenciono também demonstrar através dos momentos decorridos na PES em
Creche e Jardim de Infância de que formaa expressão dramática esteve presente na
brincadeira das crianças; Supervised Teaching practice on Pre-school education: The
role of drama expression on the play
Abstract:
Throughout my master’s degree I have integrated in the Supervised Teaching
Practice (PES) both in Daycare Center and Kindergarten on the Coopberço institution,
an investigation on the playful dimension concerning the development of drama
activities, which will be described in this internship report
Throughout this report, while I deepen the subject “The role of scenic
expression on the play”, I will also describe matters relative to my conduct as a future
educator, aligned by both Preschool Teacher Professional Profile and the Letter of
Principles to a Professional Ethics from the Preschool Professional Association (APEI)
I also intend to demonstrate through the moments occurred in PES in Daycare
Center and Kindergarten how scenic expression was present on child’s play. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/17681 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|