Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/17681

Title: Prática de ensino supervisionada em ducação pré-escolar: o papel da expressão dramática no brincar
Authors: Rosa, Joana Miguel Santana Marques Aleixo
Advisors: Bezelga, Isabel Maria Gonçalves
Keywords: Papel
Expressão dramática
Brincar
Ação educativa
Role
Drama
Play
Educative action
Issue Date: 2015
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: No decorrer do mestrado integrei na Prática de Ensino Supervisionada em Creche e Jardim de Infância na instituição Coopberço, um trabalho a nível da dimensão lúdica respeitante ao desenvolvimento das atividades dramáticas, que irá ser descrito no presente relatório de estágio. Ao longo do relatório à medida que aprofundo o tema “O papel da Expressão Dramática no Brincar”, irei também descrever aspetos relativos à minha conduta enquanto futura educadora, pautados pelo Perfil Profissional do Educador de Infância e a Carta de Princípios para uma Ética Profissional da Associação de Profissionais de Educação de Infância (APEI). Tenciono também demonstrar através dos momentos decorridos na PES em Creche e Jardim de Infância de que formaa expressão dramática esteve presente na brincadeira das crianças; Supervised Teaching practice on Pre-school education: The role of drama expression on the play Abstract: Throughout my master’s degree I have integrated in the Supervised Teaching Practice (PES) both in Daycare Center and Kindergarten on the Coopberço institution, an investigation on the playful dimension concerning the development of drama activities, which will be described in this internship report Throughout this report, while I deepen the subject “The role of scenic expression on the play”, I will also describe matters relative to my conduct as a future educator, aligned by both Preschool Teacher Professional Profile and the Letter of Principles to a Professional Ethics from the Preschool Professional Association (APEI) I also intend to demonstrate through the moments occurred in PES in Daycare Center and Kindergarten how scenic expression was present on child’s play.
URI: http://hdl.handle.net/10174/17681
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatório Estágio m32758 (12-01-2016).pdf8.22 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois