Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/16156

Title: Relatório da prática de ensino supervisionada realizado na Escola Básica Conde de Vilalva em Évora
Authors: Farinha, Ricardo Alexandre Maximino
Advisors: Pomar, Clarinda de Jesus Banha
Keywords: Relatório
Estágio
Prática de ensino supervisionada
Educação física
Ensino-aprendizagem
Formação de professores
Ensino básico
Ensino secundário
Report
Stage
Supervised teaching practice
Physical education
Teaching learning
Teacher training
Basic education
Secondary education
Issue Date: 2014
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Este relatório tem como principal objetivo analisar e refletir acerca da minha prática de ensino supervisionada, efetuada na Escola Básica Conde de Vilalva, no ano letivo 2013/2014. Neste relatório descrevo todo o trabalho que realizei durante o ano, e todas as aprendizagens, vivências, dificuldades e conhecimentos que adquiri. No presente relatório tratarei ainda de temas genéricos relacionados com a Educação Física e de temas relacionados com as três dimensões de trabalho efetuado durante o meu estágio, ou seja, a do Desenvolvimento Profissional, onde vou expor o meu projeto de investigação-ação, a da Participação na Escola e Relação com a Comunidade, onde falarei acerca das atividades realizadas na escola, nomeadamente as que o grupo de estágio organizaram, e a do Desenvolvimento do Ensino e Aprendizagem, cujos temas serão a avaliação, o planeamento e a condução do ensino. Por fim, apresentarei algumas conclusões acerca de todo este processo de aprendizagem; Report of Supervised Teaching Practice Conducted by Ricardo Alexandre Maximino Farinha at Conde de Vilalva Basic School in Évora Abstract: This report aims to analyze and reflect about my supervised teaching practice, conducted in Conde of Vilalva School, in the academic year 2013/2014. This document was prepared when I was attending the 2nd year of the Master in Teaching Physical Education in Secondary and Basic Teachings of the University of Évora. As such, I will describe all the work I did during the academic year, and all learnings, experiences, difficulties and knowledge I acquired. In the present report I’ll also deal with generic topics related to Physical Education and with the issues related to the three dimensions of work done during the school year: Professional Development, in which I'll expose my action research project; the Participation in School and Community relations which have to do with the activities developed at school, including those which were organized by my group stage; and the Development of Teaching and Learning, this is, the methodology used in the initial and other assessments, and the annual plan of the classes I worked with. Finally, I’ll present some conclusions about all this learning process.
URI: http://hdl.handle.net/10174/16156
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatorio Final.pdf3.03 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois