Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/11959

Title: Sonate nº 2 e sonatine de Milosz Magin: a ideia do compositor na interpretação do executante
Authors: Scheffs-Endres, Barbara
Advisors: Gibson, Benoît
Keywords: Milosz Magin
Sonate nº 2
Sonatine
Interpretation
Multimedia format
Recordings of Milosz Magin
Milosz Magin
Sonate nº 2
Sonatine
Interpretação
Formato multimédia
Gravações de Miltosz Magin
Issue Date: 2013
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Abstract: This Doctoral Thesis is the first study about the interpretation of the Sonate Nº2 and the Sonatine for piano composed by Milosz Magin (1929-1999). The composer was also an excellent pianist and a great interpreter of the works of Frédéric Chopin. The dissertation combines the scores and the recordings of the Sonate Nº2 and the Sonatine made by Milosz Magin, shares them with the reader, interprets them and therefore, presents a personal conception about the interpretation of these works. The understanding of the composer's musical language, obtained through the analysis of the compositional processes of Milosz Magin and piano interpretations recorded by him is the basis for the interpretation of the Sonate Nº2 and the Sonatine. The individual and practical organization of these works made by the author of the dissertation takes into consideration this basis. Besides registering the author's personal experience of the said works, the dissertation has also the aim of helping other interpreters to find their own interpretative expressions regarding these pieces. Therefore, this dissertation starts from the point of view of the performer and it is written in a form of 'practical guide', which includes the examples in multimedia format, i.e., in video and audio formats; Resumo: Esta tese de doutoramento é o primeiro estudo sobre a interpretação quer da Sonate Nº2 quer da Sonatine para piano do compositor Milosz Magin (1929-1999). Milosz Magin foi também um excelente pianista e um grande intérprete das obras de Frédéric Chopin. Reunindo as partituras e gravações da Sonate Nº2 e da Sonatine, realizadas por Milosz Magin, esta tese compartilha-as com o leitor, analisa-as e em consequência apresenta uma concepção pessoal da interpretação das referidas obras. O entendimento da linguagem musical do compositor, obtido através da análise dos processos composicionais e das interpretações pianísticas gravadas por Milosz Magin, constitui o fundamento para a interpretação da Sonate Nº2 e da Sonatine. A elaboração prática destas obras, realizada pela autora, leva em consideração a dita base. Esta experiência está documentada e tem também o objectivo de ajudar outros intérpretes a que encontrem as próprias expressões interpretativas destas peças musicais. Sendo assim, este trabalho parte do ponto da vista do executante e está escrito na forma dum guia prático, que inclui exemplos em formatos áudio e vídeo.
URI: http://hdl.handle.net/10174/11959
Type: doctoralThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Doutoramento

Files in This Item:

File Description SizeFormat
TESE DE DOUTORAMENTO COM OS EXEMPLOS AUDIOVISUAIS-7.pdf164.52 MBAdobe PDFView/Open
TESE DE DOUTORAMENTO COM OS EXEMPLOS AUDIOVISUAIS-6.pdf150.76 MBAdobe PDFView/Open
TESE DE DOUTORAMENTO COM OS EXEMPLOS AUDIOVISUAIS-5.pdf52.29 MBAdobe PDFView/Open
TESE DE DOUTORAMENTO COM OS EXEMPLOS AUDIOVISUAIS-4.pdf104.4 MBAdobe PDFView/Open
TESE DE DOUTORAMENTO COM OS EXEMPLOS AUDIOVISUAIS-3.pdf254.68 MBAdobe PDFView/Open
TESE DE DOUTORAMENTO COM OS EXEMPLOS AUDIOVISUAIS-2.pdf52.89 MBAdobe PDFView/Open
TESE DE DOUTORAMENTO COM OS EXEMPLOS AUDIOVISUAIS- 1.pdf120.6 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois