Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/11745
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada em ensino de artes visuais no 3º ciclo do ensino básico e secundário: pedagogia Waldorf - uma educação integral |
Authors: | Gouveia, Leandro Rafael da Rocha |
Advisors: | Charréu, Leonardo |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este relatório enquadra-se na Prática de Ensino Supervisionada do Mestrado em
Ensino de Artes Visuais no 3.º Ciclo do Ensino Básico e Secundário. Nele se dá a
conhecer a prática desenvolvida ao longo do ano lectivo de 2011/2012, na Escola
Básica André de Resende e na Escola Secundária Gabriel Pereira, ambas na cidade de
Évora. Pedagogia Waldorf: Uma Educação Integral é o tema deste relatório. A sua
estrutura integra os seguintes quatro capítulos: Pedagogia Waldorf: Uma Educação
Integral, Vivenciar a Pedagogia Waldorf, Caracterização das Escolas Cooperantes e
Prática de Ensino Supervisionada. Do relatório fazem parte apêndices documentais e
gráficos que complementam os seus conteúdos; ### Abstract:
This report is part of the Supervised Teaching Practice to achieve the Master’s Degree
in Teaching of the Visual Arts at the 3rd Cycle of Basic and Secondary Education. It
presents the teaching practice developed during the academic year 2011/2012, at
Basic School André de Resende and Secondary School Gabriel Pereira, both in Évora.
Waldorf Pedagogy: An Integral Education is the theme of this report. It includes the
following four chapters: Waldorf Pedagogy: An Integral Education, Living Waldorf
Pedagogy, Description of the Cooperative Schools and Supervised Teaching Practice.
This report also includes two appendices that complement its contents. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/11745 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|