Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/4134
|
Title: | Learning, risk and protective factors: how to assess to intervene |
Authors: | Grácio, Luísa Candeias, Adelinda |
Editors: | Lebeer, Jo Candeias, Adelinda Grácio, Luísa |
Keywords: | Protective Factors Risk Factors Learning intervention Assessement Inclusion Teaching |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Garant |
Citation: | Grácio, M.L.F. & Candeias, Learning, risk and protective factors: how to assess to intervene In: J. Lebeer, A., Candeias, & M.L.F. Grácio,. (2011). With a Different Glance – Dynamic Assessement of Functions of Children Oriented at Development & Inclusive Learning (Chapter 19, pp. 237-246). Antwerpen: Garant |
Abstract: | Este capítulo aborda os factores protectores e de risco que podem estar presentes no ambiente escolar ao nível do currículo, avaliação, ensino e aprendizagem. Cada um destes aspectos é analisado. Simultaneamente fornecem-se orientações sobre como aumentar os factores protectores de forma a promover o desenvolvimento de cada aluno, do seu potencial e inclusão. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/4134 |
ISBN: | 978-90-441-20802-4 |
Type: | bookPart |
Appears in Collections: | PED - Publicações - Capítulos de Livros PSI - Publicações - Capítulos de Livros
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|