Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/38050

Title: Sistemas de avaliação de desempenho em instituições bancárias em São Tomé e Príncipe
Authors: Cruz, Ludmila Vaz do Rosário da
Advisors: Silva, Paulo Fernando Lopes Resende da
Keywords: Sistema de avaliação de desempenho
Instituições bancárias
Estudo de caso em São Tomé e Príncipe
Performance appraisal system
Banking institutions
Case study in Sao Tome and Principe
Issue Date: 24-May-2024
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: A avaliação de desempenho é um sistema formal e sistemático utilizado pelas organizações para avaliar o trabalho dos seus colaboradores. Sua implementação representa um desafio significativo para os recursos humanos devido à complexidade envolvida na avaliação. Geralmente, as organizações realizam avaliações para definir estratégias que incentivem a motivação e aumentem a produtividade, com vista a alcançar seus objetivos organizacionais. Este estudo tem como objetivo, investigar o estado da avaliação de desempenho em três bancos comerciais de São Tomé e Príncipe, utilizando uma abordagem descritiva baseada em dados quantitativos e qualitativos recolhidos por meio de questionários e entrevistas. A análise dos dados foi conduzida utilizando o software Excel. Os resultados indicam que todos os bancos analisados têm sistemas de avaliação de desempenho implementados. O estudo contribui para uma compreensão mais profunda das práticas de avaliação de desempenho no contexto bancário de São Tomé e Príncipe, destacando a importância dessa ferramenta na gestão de recursos humanos e na consecução dos objetivos organizacionais; - PERFORMANCE EVALUATION IN BANKING INSTITUTIONS IN SÃO TOMÉ AND PRÍNCIPE - ABSTRACT: Performance appraisal is a formal and systematic system used by organizations to evaluate the work of their employees. Its implementation poses a significant challenge for human resources due to the complexity involved in the evaluation. Generally, organiz ations conduct assessments to define strategies that encourage motivation and increase productivity, with a view to achieving their organizational goals. This study aims to investigate the state of performance evaluation in three commercial banks in São Tomé and Príncipe, using a descriptive approach based on quantitative and qualitative data collected through questionnaires and interviews. Data analysis wa s conducted using Excel so􀈅ware. The results indicate that all the banks analyzed have performance appraisal systems in place. The study contributes to a deeper understanding of performance appraisal practices in the banking context of São Tomé and Príncipe, highlighting the importance of this tool in human resource management and the achievement of organizational objectives.
URI: http://hdl.handle.net/10174/38050
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mestrado-Gestao_Recursos_Humanos-Ludmila_Vaz_do_Rosario_da_Cruz.pdf1.83 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois