|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/37898
|
Title: | Análise dos processos de gestão desportiva no contexto do desporto escolar no Alentejo |
Authors: | Jarreta, Sofia Marques |
Advisors: | Malta, João Baptista da Veiga |
Keywords: | Alentejo Alunos Desporto Escolar Gestão Alentejo Students School Sports Management |
Issue Date: | 20-Dec-2024 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este relatório de estágio foi elaborado com vista à obtenção do grau de mestre em Direção e Gestão Desportiva, pela Universidade de Évora e reflete sobre as atividades realizadas no estágio e o estudo sobre a análise dos processos de gestão desportiva no DE no Alentejo. A gestão desportiva desempenha um papel fundamental no desenvolvimento de práticas desportivas em vários contextos, incluindo no desporto escolar. O desporto escolar é uma parte essencial da formação de crianças e adolescentes, contribuindo para sua saúde física, socialização e desenvolvimento pessoal. No entanto, os desafios inerentes à gestão e implementação de programas desportivos sustentáveis nas escolas podem impactar a qualidade e a eficácia dessas atividades. A minha ligação e experiência no desporto universitário; o querer entender algumas questões como a não prática e abandono desportivo foram as razões que me levaram a realizar o meu estágio na Direção Geral de Estabelecimentos Escolares - Gabinete de Coordenação Desporto Escolar do Alentejo. Compreender, de uma forma abrangente, o desporto escolar a nível Nacional e mais especificamente no Alentejo, organização de quadros competitivos, provas locais e regionais, e acima de tudo, vivenciar o mais possível as experiências relativas ao dia a dia de um gestor/coordenador desportivo, foram os principais objetivos deste estágio. Para além de todas as atividades normais do estágio, realizei um estudo com o objetivo de analisar os processos de gestão desportiva no contexto do Desporto Escolar no Alentejo através de dados recolhidos dos estabelecimentos escolares através de entrevistas. A presente pesquisa aborda esses aspetos e investiga como práticas de gestão desportiva que podem otimizar o desporto escolar e contribuir para o desenvolvimento holístico dos estudantes; - ABSTRACT
Analysis of Sports Management Processes in the Context of School Sports in Alentejo
This internship report was prepared for the purpose of obtaining a master's degree in Sports Management and Direction from the University of Évora and reflects on the activities carried out during the internship and the study on the analysis of sports management processes in school sports in Alentejo. Sports management plays a fundamental role in the development of sports practices in various contexts, including in school sports. School sports are an essential part of the upbringing of children and adolescents, contributing to their physical health, socialization, and personal development. However, the challenges inherent in the management and implementation of sustainable sports programs in schools can impact the quality and effectiveness of these activities. My connection and experience in university sports and my desire to understand certain issues such as the lack of practice and abandonment of sports practice were the reasons that led me to do my internship at the General Directorate of School Establishments - Coordination Office for School Sports in Alentejo. Understanding school sports at a national level and more specifically in Alentejo, organizing competitive frameworks, local and regional competitions, and above all, experiencing as much as possible the day-to-day experiences of a sports manager/coordinator, were the main objectives of this internship. In addition to all the normal activities of the internship, I conducted a study with the aim of analyzing sports management processes in the context of school sports in Alentejo through data collected from schools via interviews. This research addresses these aspects, investigating how sports management practices can optimize school sports and contribute to the holistic development of students. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/37898 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|