Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/37494

Title: A diversidade nos fatores de motivação para o estudo de saxofone: estudos progressivos para saxofone com acompanhamento de Música EDM (Electronic Dance Music)
Authors: Mendes, Bianca
Advisors: Marques, Mário Dinis
Keywords: Ensino da Música
Saxofone
Electronic Dance Music
Livro de estudos
Motivação
Music Education
Saxophone
Electronic Dance Music
Study book
Motivation
Issue Date: 18-Sep-2024
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O presente documento encontra-se dividido em duas partes. A primeira parte alude sobre o Relatório de Estágio da Prática de Ensino Supervisionada no Ensino Vocacional da Música, onde a mestranda, aqui como relatora, fará uma exposição sobre todas as aulas assistidas e lecionadas, analisando também todos os alunos acompanhados durante o estágio, assim como, a atividade da mestranda durante estas horas letivas. A segunda parte refere-se ao projeto de investigação realizado pela mestranda durante a Prática de Ensino Supervisionada. A investigação tem como objetivo fulcral compreender de que modo o uso de meios tecnológicos podem afetar positivamente a motivação do aluno, enquanto se pretende também estabelecer o contacto entre o aluno e um género musical não tradicional, no ensino da música em Portugal. Prevê de igual forma entender de que modo a música eletrónica, preferencialmente a música EDM, poderá motivar o aluno para o seu estudo diário, assim como trabalhar elementos como a concentração, a afinação, o desenvolvimento sonoro e o fraseado. Aferir a pertinência da criação e utilização de um livro de estudos com acompanhamento de EDM nas práticas pedagógicas atuais é também um objetivo central deste projeto de investigação; - Diversity in Motivational Factors for saxophone Studies: Progressive Studies for Saxophone with EDM (Electronic Dance Music) accompaniment Abstract: The present document is divided into two parts. The first part discusses the Internship Report on Supervised Teaching Practice in Vocational Music Education, providing an overview of all observed and taught classes. It also analyzes the students supervised during the internship and the activities of the master's student during these teaching hours. The second part refers to the research project carried out by the master's student during the Supervised Teaching Practice. The research aims primarily to understand how the use of technological means can positively affect student motivation, while also aiming to establish contact between the student and a non-traditional genre of music in music education in Portugal. It also aims to understand how electronic music, preferably EDM, can motivate students for their daily study, as well as work on elements such as concentration, tuning, sound development, and phrasing. Assessing the relevance of creating and using a study book accompanied by EDM in current pedagogical practices is also a central objective of this research project.
URI: http://hdl.handle.net/10174/37494
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mestrado-Ensino-de-Musica-Bianca_Mendes.pdf2.81 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois