Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/36545
|
Title: | Comportamentos do casal e do profissional perante a perda gestacional |
Authors: | Pereira, Leandro Miguel Dos Santos |
Advisors: | Barros, Maria da Luz Ferreira |
Keywords: | Comportamento Gravidez Parentalidade Perda Pesar Behavior Grief Parenting Pregnancy Loss |
Issue Date: | 16-Jan-2024 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Introdução: O exercício como Enfermeiro Especialista, através do Estágio de Natureza Profissional com Relatório Final, oferecido pelo Mestrado em Enfermagem de Saúde Materna e Obstétrica, exige um processo de aquisição de competências. Objetivo: Documentar as atividades nos diferentes campos de estágio e identificar a evidência científica relativa aos comportamentos gerados pelo casal e profissional de saúde face à perda gestacional e o seu contributo para a enfermagem de saúde materna. Metodologia: Descrição dos contextos clínicos e experiências e aprofundamento do tema. A reflexão sobre a clínica é sustentada por estratégias de aprendizagem. Resultados: Adquiriu-se competências e a exploração da temática contribuiu para a elucidação dos comportamentos adotados e para a consciencialização face à perda em fases precoces de conceção. Conclusões: A aquisição de competências permite alcançar o caminho para um exercício que releva a importância do papel do enfermeiro como facilitador da transição; - ABSTRACT:
TITLE: " Health professionals and Couples's behaviors in the presence of gestational lost"
Introduction: The exercise as a Specialist Nurse, through the Professional Internship with Final Report, offered by the Master's Degree in Maternal Health and Obstetric Nursing, requires a process of acquisition of skills. Objective: To document the activities in the different internship fields and to identify the scientific evidence regarding the behaviors generated by the couple and health professionals in the presence of Gestational lost and their contribution to maternal health nursing. Methodology: Description of clinical contexts and experiences and deepening of the theme. Reflection on the clinic is supported by learning strategies. Results: Skills were acquired and the exploration of the theme contributed to the elucidation of the adopted behaviors and to the awareness of loss in the early stages of conception. Conclusions: The acquisition of competencies allows us to reach the path to an exercise that highlights the importance of the nurse's role as a facilitator of the transition. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/36545 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|