Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/36461

Title: Preparação para o parto e parentalidade: construção da confiança parental
Authors: Ildefonso, Helena Alexandra da Silva
Advisors: Frias, Ana Maria Aguiar
Keywords: Educação pré-natal
Enfermeiras parteiras
Empoderamento
Parentalidade
Parto
Antenatal classes
Midwives
Empowerment
Parenthood
Childbirth
Issue Date: 22-Jan-2024
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Introdução: Este Relatório insere-se no âmbito do Estágio de Natureza Profissional, do Curso de Mestrado em Enfermagem de Saúde Materna e Obstétrica – Universidade de Évora e visa a aquisição de competências teórico práticas adquiridas em vários contextos clínicos. Objetivos: Descrever de uma forma crítica, objetiva e enquadrada as atividades desenvolvidas nas várias instituições que lhe permitiram a aquisição/ desenvolvimento de competências comuns e específicas do Enfermeiro Especialista em Enfermagem de Saúde Materna e Obstétrica; Aprofundar conhecimentos sobre a relação entre a aquisição de saberes aquando da preparação para o parto e as competências parentais adquiridas. Metodologia: Supervisão clínica, revisão da literatura, reflexão sobre as experiências vividas através da observação/recolha de informação. Resultados: Adquiridas competências comuns e especificas do EEESMO. Verificou-se que a preparação para o parto desenvolve competências teórico-práticas na mulher/pessoa significativa, capacitando-os para lidarem com este período singular. Conclusão: Foram atingidos os objetivos definidos e adquiridas as competências exigidas; - Birth Preparation and Parenting: Building Parental Trust ABSTRACT: Introduction: This Report is part of the Professional Internship, of the Master's Course in Maternal Health and Obstetric Nursing – University of Évora and aims to acquire theoretical and practical skills acquired in various clinical contexts. Objectives: Describe in a critical, objective and framed way the activities carried out in the various institutions that allowed the acquisition/development of common and specific skills of the Specialist Nurse in Maternal Health and Obstetric Nursing; Deepen knowledge about the relationship between the acquisition of knowledge when preparing for childbirth and the parental skills acquired. Methodology: Clinical supervision, literature review, reflection on lived experiences through observation/collection of information. Results: Acquired common and specific EEESMO skills. It was found that preparing for childbirth develops theoretical-practical skills in the woman/significant other, enabling them to deal with this unique period. Conclusion: The defined objectives were achieved and the required skills were acquired.
URI: http://hdl.handle.net/10174/36461
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mestrado-Enfermagem_de_Saude_Materna_e_Obstetrica-Helena_Alexandra_da_Silva_Ildefonso.pdf20.28 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois