Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/36309
|
Title: | Problemática da dislexia no processo de aprendizagem na Flauta Transversal |
Authors: | Festa, Leonor Martins |
Advisors: | Streitová, Monika |
Keywords: | Flauta transversal Ensino de música Dislexia Ensino básico Transverse flute Music teaching Dyslexia Primary education |
Issue Date: | 12-Dec-2023 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente documento divide-se em duas secções. A primeira secção refere-se ao relatório do estágio, realizado na Escola Francisco Ornelas da Câmara (FOC), no âmbito da disciplina Prática de Ensino Supervisionada do Mestrado em Ensino de Música da Universidade de Évora, sob a orientação da Professora Doutora Monika Streitová, e do orientador cooperante Professor Rodrigo Lima. A segunda secção deste documento trata a problemática da dislexia no ensino da flauta em jovens flautistas. São abordadas e analisadas propostas pedagógicas de ensino baseadas em bibliografia mais recentes sobre a dislexia e a aprendizagem da flauta transversal; - Dyslexia as a problem in the teaching of the Transverse Flute
Abstract: This document is divided into two sections. The first section refers to the internship report, carried out at the Francisco Ornelas da Câmara School (FOC), within the scope of the discipline Supervised Teaching Practice of the Master's Degree in Music Teaching of the University of Évora, under the guidance of Professor Monika Streitová, and the cooperating advisor Professor Rodrigo Lima. The second section of this document addresses the problem of dyslexia in the teaching of the flute in young pipers. Pedagogical teaching proposals based on more recent bibliography on dyslexia and transverse flute learning are approached and analyzed. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/36309 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|