Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/36169
|
Title: | Educação física e resolução de problemas |
Authors: | Silva, Mariana Patrícia Fernandes da |
Advisors: | Pomar, Clarinda de Jesus Banha |
Keywords: | Educação Pré-Escolar 1.º Ciclo do Ensino Básico Educação Física Resolução de Problemas Estilo de Ensino Divergente Preschool Education 1st Cycle of Basic Education Physical Education Problem solving Divergent Discovery Style |
Issue Date: | 14-Dec-2023 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório refere-se à investigação realizada no âmbito do Mestrado em Educação Pré-Escolar e Ensino do 1.º Ciclo do Ensino Básico na Universidade de Évora, contendo a descrição e a análise critica da ação educativa realizada no decorrer da Prática de Ensino Supervisionado nas valências de pré-escolar e de 1.º ciclo.
Esta investigação sustenta-se na metodologia de investigação-ação que incidiu na pesquisa e exploração da potencialidade da Educação Física na promoção da área de competência transversal “Raciocínio e Resolução de problemas”.
A investigação foi elaborada com recurso aos fundamentos teóricos dos estilos de ensino de Mosston e Ashtown (2008), nomeadamente ao “O Estilo de Ensino Divergente”, evidenciando a importância deste estilo de ensino na promoção do raciocínio e da resolução de problemas no decorrer das tarefas de aprendizagem em Educação Física; - Report on Supervised Teaching Practice in Preschool Education and Teaching of the 1st Cycle of Basic Education: Physical Education and Problem-solving
Abstract:
This report refers to the research carried out under the Master’s degree in Preschool Teaching of the 1st Cycle of Basic Education in University of Évora, where it contains the critical description and critical analysis of the educational action carried out during the Supervised Teaching Practice in both valences.
This investigation is based on the research-action methodology that will focus on the research and exploration of the potentiality of Physical Education in promoting the area of transversal competence “Reasoning and Problem solving”.
In order to achive the objetives set and to be able to answer the questions outlined in the reseach, collected data using some techniques and instruments of this type of methodology.
Regarding the literature review, it was elaborated using the knowledge and experiences of several authors, mainly Mosston & Ashtown that address “The Divergente Discovery Style” exploring the importance of this style and how it enhances reasoning and problem solving in the course of tasks. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/36169 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|