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http://hdl.handle.net/10174/36167
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Title: | Supergame, a system with data collection to support game recommendation |
Authors: | Rodrigues, Francisco Ferreira Canhão |
Advisors: | Coelho, Francisco Manuel Gonçalves |
Keywords: | Game Design Recommender Systems Design de Jogos Sistemas de Recomendação |
Issue Date: | 5-Dec-2023 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Recommender Systems are ever present in applications we use daily. Using Recommender Systems help
users find what items best suit their interests, by providing them a customized experience. Machine Learning
algorithms and processes are used to get models of user behaviour that base Recommender Systems (RSs)
by predicting current preferences. In turn, accurate models contribute to increased user satisfaction. With
advances in technology and easy access to better performing personal computers, video game design is
more pronounced in smaller and/or independent video game studios now more than ever before. This shift
has resulted in hundreds of video games being released every year. From the consumer point of view, trying
all this games is not feasible. Our aim with this project is to design an application, using the Godot Engine,
where several casual games are integrated with a system that recommends the “next game to play”, based
on the user’s experience; Sumário:
Superjogo, um sistema com coleta de dados para
apoiar recomendação de jogos
Criar um sistema de recomendação para jogos casuais.
Os Sistemas de Recomendação estão presentes nas aplicações que usamos diariamente, para ajudar a encontrar
itens nos quais os utilizadores têm mais interesse através de uma experiência personalizada. Ao
empregar algoritmos sofisticados de Aprendizagem Automática, estes usam características e comportamentos
dos utilizadores para prever as suas preferências atuais oferecendo um apoio personalizado que aumenta
a satisfação do utilizador. Hoje em dia, com avanços tecnológicos e acesso a computadores com melhor
desempenho, os video jogos deixaram de ser exclusivamente criados por grandes estúdios para também
serem criados em estúdios menores e mais independentes. Esta mudança levou a centenas de video jogos
serem lançados todos os anos. Do ponto de vista do consumidor, jogar todos estes jogos não viável. O
objectivo deste projecto é desenhar uma aplicação usando o Godot, onde possamos integrar vários video
jogos casuais e construir um sistema que recomende jogos com base na experiência do utilizador com a
plataforma. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/36167 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
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