Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/36165

Title: Ferramentas de estudo para o aumento de fluência em leitura e percepção rítmica no saxofone
Authors: Matos, Micaela Martins
Advisors: Marques, Mário Dinis
Keywords: Perceção Musical
Cognição Musical
Técnicas de Estudo
Contextual Interference Effect
Music Perception
Music Cognition
Study Techniques
Contextual Interference Effect
Issue Date: 12-Dec-2023
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O presente Relatório divide-se em duas partes, sendo a primeira intitulada Prática de Ensino Supervisionada, onde serão contextualizadas a história e a organização da Escola Cooperante e será relatada toda a experiência durante o estágio, desde a descrição dos alunos a metodologias e práticas pedagógicas adotadas pela Orientadora Cooperante (aulas assistidas), incluindo uma reflexão sobre o desenvolvimento da Mestranda durante o ano letivo (aulas lecionadas). A parte que lhe segue dedica-se à Investigação, que passa por demonstrar a metodologia utilizada e aprofundar o tema Ferramentas de Estudo para o Aumento de Fluência em Leitura e Perceção Rítmica no Saxofone, tendo como objetivo compreender se o Contextual Interference é uma ferramenta de estudo válida para o estudo do saxofone; - Study Tools for the Increase of Fluency in Reading and Rhythmic Perception in Saxophone Abstract: This Report is divided into two parts. The first one focuses on Supervised Teaching Practice and includes the history and organization of the Cooperative School, an account of the internship experience, from the students’ description to methodologies and pedagogical practices adopted by the Cooperative Advisor (observed classes), and a reflection on the development of the Master’s Degree student during the academic year (taught classes). The second part is dedicated to Research, which involves demonstrating the methodology used and deepening the topic Study Tools for the Increase of Fluency in Reading and Rhythmic Perception in Saxophone, aiming to understand whether Contextual Interference is a valid study tool for the study of the saxophone.
URI: http://hdl.handle.net/10174/36165
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mestrado-Ensino_de_Musica-Micaela_Martins_Matos.pdf4 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois