Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/35928
|
Title: | A aprendizagem do canto para além da voz cantada: importância do conhecimento sobre anatomia e fisiologia vocal |
Authors: | Pires, Joana Isabel Duarte |
Advisors: | Bizineche, Liliana Margareta |
Keywords: | Anatomia Vocal Fisiologia Vocal Ciência Vocal Pedagogia do Canto Vocal Anatomy Vocal Physiology Voice Science Singing Pedagogy |
Issue Date: | 22-Nov-2023 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente Relatório foi realizado no âmbito da conclusão da disciplina de Prática de
Ensino Supervisionada, unidade curricular integrante do Mestrado em Ensino de Música
da Universidade de Évora, encontrando-se dividido em duas secções.
A primeira secção do relatório é referente ao estágio realizado no Conservatório de
Música e Artes de Lagos, com os alunos da classe de canto, durante o ano letivo
2021/2022. Esta irá ser dedicada à contextualização da escola cooperante, à descrição da
classe e dos alunos, e ao relato das aulas assistidas e lecionadas pela mestranda.
A segunda secção do relatório é referente à exploração e integração de conteúdos
referentes ao campo da ciência vocal na prática letiva. Deste modo, pretendemos aferir o
nível de abordagem dos mesmos na pedagogia do canto e analisar a relevância que estes
detêm no processo de ensino-aprendizagem do mesmo, propondo assim metodologias e
recursos adequados para a abordagem destes conteúdos em sala de aula; Abstract:
Learning to sing beyond the singing voice: importance of knowledge about vocal
anatomy and physiology
This Report was carried out within the framework in completion of the discipline
Supervised Teaching Practice, a curricular unit that is part of the Master's Degree in Music
Teaching at the University of Évora, and is divided into two sections.
The first section of the report refers to the internship held at the Conservatório de Música
e Artes de Lagos, with students from the singing class, during the 2021/2022 school year.
This will be dedicated to the contextualization of the cooperating school, the description
of the class and the students, and the account of the classes attended and taught by the
master's student.
The second section of the report refers to the exploration and integration of contents
related to the field of vocal science in teaching practice. In this way, we intend to assess
their level of approach in the pedagogy of singing and analyze the relevance that they
hold in the teaching-learning process of singing, thus proposing adequate methodologies
and resources for approaching these contents in the classroom. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/35928 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|