Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/35724

Title: Paradigmas da leitura à primeira vista para guitarra no ensino básico de música
Authors: Mendes, João
Advisors: Ivanović, Dejan
Keywords: Guitarra
Ensino Básico
Ensino-aprendizagem
Leitura à primeira vista
Guitar
Basic Level Education
Learning
Sight-reading.
Issue Date: 4-Oct-2023
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O presente Relatório de Estágio surge no âmbito da unidade curricular (UC) de Prática de Ensino Supervisionada (PES), do curso de Mestrado em Ensino de Música (M.E.M.) do Departamento de Música, integrado na Escola de Artes da Universidade de Évora. Este visa consolidar as competências adquiridas neste curso e necessárias para a obtenção de habilitação profissional para desempenhar uma função de docência, grau conferido pelo referido ciclo de estudos. O Relatório está organizado em duas partes, sendo que a primeira compreende o Relatório de Estágio realizado no Conservatório de Música de Loulé Francisco Rosado (CML – FR), e a segunda reservou-se inteiramente para o projeto de investigação. Será estabelecida uma ligação da prática pedagógica com o referido projeto desenvolvido, que poderá ser encontrada na conclusão do documento. O seu principal objetivo prendeu-se com a análise dos paradigmas de leitura à 1.ª vista e com o estudo das abordagens existentes para o desenvolvimento da leitura à primeira vista, aplicados ao ensino da guitarra no âmbito do Curso Básico do Ensino Artístico Especializado; Abstract: - Paradigms of Reading at First Sight for Guitar in Basic Music Education The present Internship Report comes within the scope of the curricular unit (UC) of Supervised Teaching Practice (PES), of the Master's Degree in Music Teaching of the Department of Music, integrated in the School of Arts of the University of Évora. This course aims to consolidate the acquired skills necessary to obtain a professional qualification to perform a teaching role, a degree awarded by the aforementioned cycle of studies. The Report is organized in two parts, the first comprising the Internship Report carried out at the Conservatory of Loulé – Francisco Rosado (CML – FR), and the second being entirely reserved for the research project. A link between the pedagogical practice and aformentioned project will be established and can be found in the document’s conclusion. Its main objective was to analyze the paradigms of sight reading and to study the existing approaches for the development of sight-reading, applied to guitar teaching in the scope of the Basic Course of Specialized Artistic Education.
URI: http://hdl.handle.net/10174/35724
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mestrado-Ensino_de_Musica-Joao_Mendes.pdf17.2 MBAdobe PDFView/OpenRestrict Access. You can Request a copy!
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois