Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/35724
|
Title: | Paradigmas da leitura à primeira vista para guitarra no ensino básico de música |
Authors: | Mendes, João |
Advisors: | Ivanović, Dejan |
Keywords: | Guitarra Ensino Básico Ensino-aprendizagem Leitura à primeira vista Guitar Basic Level Education Learning Sight-reading. |
Issue Date: | 4-Oct-2023 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente Relatório de Estágio surge no âmbito da unidade curricular (UC) de Prática de Ensino
Supervisionada (PES), do curso de Mestrado em Ensino de Música (M.E.M.) do Departamento de
Música, integrado na Escola de Artes da Universidade de Évora. Este visa consolidar as competências
adquiridas neste curso e necessárias para a obtenção de habilitação profissional para desempenhar uma
função de docência, grau conferido pelo referido ciclo de estudos. O Relatório está organizado em duas
partes, sendo que a primeira compreende o Relatório de Estágio realizado no Conservatório de Música
de Loulé Francisco Rosado (CML – FR), e a segunda reservou-se inteiramente para o projeto de
investigação. Será estabelecida uma ligação da prática pedagógica com o referido projeto desenvolvido,
que poderá ser encontrada na conclusão do documento. O seu principal objetivo prendeu-se com a
análise dos paradigmas de leitura à 1.ª vista e com o estudo das abordagens existentes para o
desenvolvimento da leitura à primeira vista, aplicados ao ensino da guitarra no âmbito do Curso Básico
do Ensino Artístico Especializado; Abstract: -
Paradigms of Reading at First Sight for Guitar in Basic Music Education
The present Internship Report comes within the scope of the curricular unit (UC) of Supervised
Teaching Practice (PES), of the Master's Degree in Music Teaching of the Department of Music,
integrated in the School of Arts of the University of Évora. This course aims to consolidate the acquired
skills necessary to obtain a professional qualification to perform a teaching role, a degree awarded by
the aforementioned cycle of studies. The Report is organized in two parts, the first comprising the
Internship Report carried out at the Conservatory of Loulé – Francisco Rosado (CML – FR), and the
second being entirely reserved for the research project. A link between the pedagogical practice and
aformentioned project will be established and can be found in the document’s conclusion. Its main
objective was to analyze the paradigms of sight reading and to study the existing approaches for the
development of sight-reading, applied to guitar teaching in the scope of the Basic Course of Specialized
Artistic Education. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/35724 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|