Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/34874
|
Title: | Estudo comparado de sistemas de Educação Especial/Inclusiva |
Authors: | Cardoso, Dany Milheiro |
Advisors: | Sebastião, Luís |
Keywords: | Estudo comparado Educação Inclusão Ensino especial Europa Comparative study Education Inclusion Special education Europe |
Issue Date: | 2-Feb-2023 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O método comparativo é um método muito valioso no que diz respeito à análise de sistemas educativos. Trata-se de um método que ajuda a identificar semelhanças e diferenças e permite uma ampla compreensão e análise do que são as políticas educativas nacionais em relação às políticas educativas de outros países. Nesta dissertação irei comparar quatro sistemas educativos (Portugal, Espanha, Inglaterra e Finlândia) nunca descurando o contexto em que estes sistemas são analisados: contexto da globalização. Pretendo destacar o que acontece atualmente nos sistemas educativos internacionais (europeus) na senda da inclusão; Comparative study of Special/Inclusive Education systems
Abstract:
The comparative method is a very valuable method with regard to the analysis of educational systems. It is a method that helps to identify similarities and differences and allows a broad understanding and analysis of what national education policies are in relation to education policies in other countries. In this dissertation I will compare four educational systems (Portugal, Spain, England and Finland) never neglecting the context in which these systems are analyzed: context of globalization. I intend to highlight what is currently happening in international (European) education systems on the path of inclusion. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/34874 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|