Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/34825
|
Title: | Relatório de estágio na Escola Artística de Música do Conservatório Nacional. Estratégias pedagógicas para o ensino do violoncelo no ensino básico |
Authors: | Cruz, Pedro Miguel Lucas Vaz |
Advisors: | Damas, Carlos Alexandre Mourão de Carvalho e |
Keywords: | Violoncelo Aluno Autonomia Ensino Estratégias Cello Student Autonomy Teaching Strategies |
Issue Date: | 10-Jan-2023 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Esta dissertação divide-se em duas partes distintas. A primeira parte
centra-se no relatório de estágio, realizado na Escola Artística do Conservatório
Nacional sob a orientação do Professor Luis Sá Pessoa. A segunda parte
pretende abordar o conceito de autonomia na educação, através de algumas
áreas das ciências e da pedagogia, e perceber a sua importância para o
desenvolvimento do aluno. Serão propostos alguns exercícios para o
desenvolvimento da prática instrumental individual do aluno. E através do
método de entrevista e questionário procura-se perceber como os docentes de
violoncelo abordam algumas questões do ensino; Internship Report at Escola Artística de Música do Conservatório Nacional.
Pedagogical Strategies for Teaching Cello in Basic Education - Abstract: This dissertation is divided into two distinct parts. The first part focuses
on the internship report, held at the Artistic School of the National Conservatory,
under the guidance of Professor Luis Sá Pessoa. The second part aims to
approach the concept of autonomy in education, through some areas of science
and pedagogy and realize its importance for student development. Some
exercises will be proposed for the development of the student's individual
instrumental practice. And through the interview method and questionnaire, we
try to understand how cello teachers approach some teaching questions. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/34825 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|