Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/34462

Title: Hora dourada: aleitamento materno exclusivo durante a primeira hora de vida do recém-nascido
Authors: Salgueiro, Telma Filipa Palma
Advisors: Frias, A.
Keywords: Aleitamento materno
Hora dourada
Recém-nascido
Benefícios
Enfermagem
Breastfeeding
Golden Hour
Newborn
Benefits
Nursing
Issue Date: 16-Nov-2022
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Enquadramento: O Estágio de Natureza Profissional, no âmbito do Curso de Mestrado em Enfermagem de Saúde Materna e Obstétrica da Universidade de Évora, permitiu a aquisição de competências específicas na área da especialidade em vários contextos clínicos, levando à realização deste Relatório. Objetivos: Avaliar as atividades desenvolvidas nos diferentes contextos clínicos do ENP, comprovando a aquisição de competências e conhecimentos, com o aprofundamento temático do Aleitamento Materno (AM) exclusivo durante a primeira hora de vida, com vista à melhoria das intervenções do EEESMO. Metodologia: Mediante supervisão clínica e revisão da literatura. Resultados e Conclusões: Todas as experiências clínicas foram cumpridas. Das intervenções promotoras do AM destacam-se: suporte emocional e físico, desenvolvimento da segurança e confiança da mãe para a prática do AM, alojamento conjunto mãe-bebé, contacto pele a pele e início precoce do AM, num ambiente tranquilo e de suporte; ABSTRACT: Golden Hour: Exclusive breastfeeding during the first hour of a newborn´s life Background: The Internship of a Professional Nature, within the scope of the Master's Course in Maternal and Obstetric Health Nursing at the University of Évora, allowed the acquisition of specific skills in the area of the specialty in various clinical contexts, leading to the production of this Report. Objectives: Evaluate the activities carried out in the different clinical contexts of the ENP, proving the acquisition of skills and knowledge, with the thematic deepening of Exclusive Breastfeeding (BF) during the first hour of life, with a view to improving the interventions of the EHESM. Methodology: Under clinical supervision and literature review. Results and Conclusions: All clinical experiences were fulfilled. Of the interventions that promote BF, the following stand out: emotional and physical support, development of the mother's safety and confidence for the practice of BF, mother-baby rooming-in, skin-to-skin contact and early initiation of BF, in a calm and supportive environment.
URI: http://hdl.handle.net/10174/34462
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mestrado-Enfermagem_de_Saude_Materna_e_Obstetrica-Telma_Filipa_Palma_Salgueiro.pdf3.18 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois