|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/34062
|
Title: | A oleira e o pote. Conversas entre a sombra e a luz inspiradas pela arte de Cabo Verde |
Authors: | Conceição, Pedro Ricardo Glória da |
Advisors: | Furtado, Teresa Veiga |
Keywords: | Artes visuais Olaria Cabo Verde Arquivo Viagem Ancestralidade Visual arts Pottery Cape Verde Archive Travel Ancestry |
Issue Date: | 21-Dec-2022 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | A presente investigação artística teórica e prática pretende encontrar
e entender, a relação entre escultura, cinema, desenho, gesto, forma e
corpo, tendo como campo de estudo principal e meio de exploração e
criação artística, a olaria de Cabo Verde.
A pesquisa tem como motivação principal um prolongado período de
contacto e relação com a olaria tradicional e a arte contemporânea Cabo
Verdiana. O exercício da minha prática artística implica o estabelecimento
de uma série de relações entre o passado e o presente, situando-se entre a
memória, o arquivo, a viagem e a poesia. O meu trabalho parte da ideia de
viagem. A deslocação que procura experimentar para poder criar, explorar
as fronteiras que unem e separam a imagem e a palavra, a semântica do
signo e a materialidade do conceito; - The potter and the pot. Dialogues between shadow and
light inspired by Cape Verdean art.
Abstract:
This theoretical and practical artistic research intends to find and
understand the relationship between sculpture, cinema, drawing, gesture,
form and body, having as its main field of study and means of exploration
and artistic creation, the Cape Verdean pottery.
This research has as its main motivation a prolonged period of
contact and relationship with traditional pottery and contemporary Cape
Verdean art. The exercise of my artistic practice implies the establishment of
a series of relations between the past and the present, situated between
memory, archive, travel and poetry. My work starts from the idea of travel.
The displacement that seeks to experience in order to create, exploring the
boundaries that unite and separate the image and the word, the semantics
of the sign and the materiality of the concept. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/34062 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|