Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/33678
|
Title: | Fluma: design de uma aplicação para estudantes com ansiedade |
Authors: | Gonçalino, Inês Tavares |
Advisors: | Maldonado, Paulo |
Keywords: | Design Social Design para a Saúde Design de Interação Necessidades Educativas Especiais (NEE) Transtorno de Ansiedade Generalizada (TAG) Ansiedade Social Design Health Design Interaction Design Special Educational Needs (SEN) Generalized Anxiety Disorder (GAD) Anxiety |
Issue Date: | 2-Dec-2022 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente projeto de investigação em Design de Comunicação insere-se
nas áreas do Design Social e Design para a Saúde, e tem como foco a
Ansiedade, mais especificamente o Transtorno de Ansiedade Generalizada
(TAG). Pretende-se investigar e explorar os pressupostos, métodos e instrumentos
de inovação para o desenvolvimento de uma solução na qual,
através de estratégias de organização pessoal e de técnicas de relaxamento,
o design possa contribuir para minimizar a ansiedade dos estudantes
de ensino superior.
A proposta de conceito que visa responder ao problema e oportunidade
verificados - uma app móvel - tem como objetivo central prática e eficácia
(empiricamente operativa), ao alcance de todos os utilizadores (democraticamente
inclusiva) através de um objeto bastante presente no seu
quotidiano: o smartphone (digitalmente omnipresente e responsivo); Abstract and Keywords
Title
Fluma: Design of an application for students with anxiety
Abstract:
This research project in Communication Design is integrated in the areas of
Social Design and Design for Health, and focuses on Anxiety, more precisely in
Generalized Anxiety Disorder (GAD). It is intended to investigate and explore
the assumptions, methods and innovation tools for the development of a
solution in which design can contribute to minimize anxiety in higher education
students, through personal organization strategies and relaxation techniques.
The concept that seeks to respond to the problem and opportunity verified - a
moblie app - has as main objective the practice and effectiveness (empirically
operative), within the reach of all users (democratically inclusive) through an
object present in their quotidian: the smartphone (digitally omnipresent and
responsive). |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/33678 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|