Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/32005

Title: Modelo de avaliação de maturidade em marketing data driven para negócios sociais
Authors: Bezerra, Ionara Cortez
Advisors: Marreiros, Cristina Galamba
Keywords: Marketing Data Driven
Negócios Sociais
Modelos de Maturidade
Design Science
Marketing Data-Driven
Social Business
Maturity Models
Design Science
Issue Date: 25-Mar-2022
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Os benefícios da tomada de decisão baseada em dados foram evidenciados por Brynjolfsson et al. (2011), evidenciando que, quanto mais orientada por dados, mais produtiva é a empresa, reforçando a ideia de que os dados são o novo “petróleo” da economia digital (Wedel e Kannan, 2016). Dentro deste contexto esta pesquisa teve como objectivo desenvolver um artefacto para medir o nível de maturidade em Marketing Data Driven de Negócios Sociais. Para alcançar esse objectivo geral, o método de pesquisa escolhido foi o Design Science (Simon, 1996), e os procedimentos adotados respeitam todos os requisitos definidos por Becker et al. (2009) para a criação de um Modelo de Maturidade. O estudo contou com a contribuição de 16 especialistas, além de 6 Negócios Sociais, localizados em Portugal e Brasil. A versão final do Modelo de Maturidade em Marketing Data Driven, denominado 3M2D, é composta por 8 dimensões, 6 sub dimensões, 5 níveis de maturidade e 39 questões; Data Driven Marketing Maturity Assessment Model for Social Business Abstract: The benefits of data-driven decision making were highlighted by Brynjolfsson et al. (2011), reinforcing the, more data-driven, the more productive the company is, reinforcing the idea that data is the new “oil” of the digital economy (Wedel e Kannan, 2016). Within this context, this research aimed to develop an artifact to measure the level of maturity in Marketing Data-Driven in Social Businesses. To achieve this main objective, Design Science (Simon, 1996) was the chosen research approach, and the procedures adopted respect all the requirements defined by Becker et al. (2009) for the creation of a Maturity Model were applied. The study had the contribution of 16 specialists, and 6 Social Businesses, located in Portugal and Brazil. The final version of the Data-Driven Marketing Maturity Model, called 3M2D, is composed by 8 dimensions, 6 sub dimensions, 5 maturity levels and 39 questions.
URI: http://hdl.handle.net/10174/32005
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

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