Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/32003
|
Title: | Relatório de prática de ensino supervisionada realizada no Conservatório de Música do Porto - Auto e hétero avaliação através dos registos de áudio |
Authors: | Oliveira, Anabela da Silva |
Advisors: | Streitová, Monika |
Keywords: | Flauta Transversal Ensino de Música Registo de áudio Autoavaliação Perceção sensorial Transversal flute Music Teaching Audio Record Self-Assessment Self perception |
Issue Date: | 9-Mar-2022 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | A temática abordada diz respeito à utilização dos registos de áudio durante o estudo diário ou nas aulas por parte dos alunos ou dos docentes e procurar compreender de que forma a utilização desta ferramenta pode influenciar no desenvolvimento técnico e interpretativo do aluno. Com este relatório de estágio pretende-se investigar as diferenças que resultam em larga medida em contexto e das suas qualidades percetivas, isto é, do modo peculiar como são processadas no corpo do ouvinte e de outros aspetos objetivos. É reportado, portanto, muitas vezes nesta investigação mais a um fenómeno de perceção comum aos ouvintes (realidade intersubjetiva) do que a um fenómeno físico, acústico, mensurável (realidade objetiva). Através destes registos de áudio pretende-se que o aluno desenvolva a sua sensibilidade auditiva e a sua autoperceção musical, uma vez que estas são capacidades essenciais para ser um bom músico, intérprete e instrumentista; Report of Supervised Teaching Practice held at "Conservatório de Música do Porto"- Auto and Hetero assessment through audio records - ABSTRACT:
The theme addressed concerns the use of audio records during the daily study or in class by students or teachers and tries to understand how the use of this tool can influence the student's technical and interpretive development. With this internship report I plan to investigate the differences that largely result in context and their preceptive qualities, that is, in the peculiar way they are processed in the listener's body and other objective aspects. Therefore, in this investigation, I often refer more to a phenomenon of perception common to the listeners (intersubjective reality) than to a physical, acoustic, measurable phenomenon (objective reality). Through these audio records it is intended that the student develops his auditory sensitivity which is essential to be a good musician, interpreter and instrumentalist in his future and to develop his musical self-perception. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/32003 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|