Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/31947
|
Title: | Educação e turismo: motivações que levam à escolha do destino Portugal para a realização de cursos de pós-graduação. O caso do IFRR/CBV |
Authors: | Macedo, Suzana Menezes |
Advisors: | Marujo, Noémi Rodrigues, Áurea |
Keywords: | Turismo Educação Cultura Motivações push & pull Tourism Education Culture Push & pull motivations |
Issue Date: | 16-Feb-2022 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Abordar a educação e sua ligação com o turismo é tarefa que vai além da preocupação em se efetivar o seu entendimento. É poder ampliar a percepção do estudante ao mundo e oferecer novos conhecimentos e experiências que contribuirão para sua formação científica e humana, pois o turismo exerce um importante papel como mediador no processo educacional ao possibilitar a troca de experiência junto à localidade o que evidencia uma relação de ensino aprendizagem. O presente trabalho tem como objetivo analisar as motivações que levam à escolha do destino Portugal para a realização de Cursos de Pós-graduação tendo como base as teorias das motivações ‘push’ e ‘pull’. Neste estudo quantitativo aplicou-se um questionário aplicado online para analisar as motivações que levam docentes e técnicos administrativos do IFRR/CBV (N=111) a escolher o destino Portugal na realização de cursos de pós-graduação. Os resultados apontam que dentre todas as motivações e seus indicadores levantados e passíveis de escolhas, a união, complementação e correlação entre elas se convergem em: possibilidades de novas experiências, desejos de conhecer e vivenciar outras culturas atreladas ao desejo de se desenvolver profissionalmente onde um país com aproximidade linguística tornam um fator motivacional para a mobilidade internacional; Education and Tourism: motivations that lead to the choice of destination Portugal for the realization of Postgraduate Courses. The case of the IFRR/CBV - ABSTRACT: Addressing education and its connection with tourism is a task that goes beyond the concern to make its understanding effective. It is being able to broaden the student's perception of the world and offer new knowledge and experiences that will contribute to their scientific and human training, as tourism plays an important role as a mediator in the educational process by enabling the exchange of experience with the locality, which shows a relationship of teaching learning. The present work aims to analyze the motivations that lead to the choice of destination Portugal for the realization of Postgraduate Courses based on the theories of 'push' and 'pull' motivations. In this quantitative study, an online questionnaire was applied to analyze the motivations that lead IFRR/CBV professors and administrative technicians (N=111) to choose Portugal as a destination in postgraduate courses. The results show that among all the motivations and their indicators raised and subject to choice, the union, complementation and correlation between them converge in: possibilities of new experiences, desires to know and experience other cultures linked to the desire to develop professionally where a country with linguistic proximity make it a motivating factor for international mobility. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/31947 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|