Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/31370
|
Title: | História e estórias: design de experiências empáticas |
Authors: | Gouveia, Ana Raquel Morgado |
Advisors: | Maldonado, Paulo |
Keywords: | Design para a Inovação Social Design de Experiências Empatia História Estórias Design for social innovation Design of experiences Empathy History Stories |
Issue Date: | 2-Feb-2022 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente documento pretende dar a conhecer o projeto de investigação na
área do Design para a Inovação Social e Design de Experiências, que procura
entender e explorar contextos interativos pedagógico-lúdicos que estimulem
a experiência empática através da saudade/nostalgia/memória. O projeto pretende
contribuir para o desenvolvimento de estratégias interativas, materiais
e imateriais, que permitam o desenvolvimento empático enriquecedor, intra e
inter indivíduos, recorrendo a estórias-testemunho e ao seu enquadramento
na História. O desenvolvimento de uma plataforma digital interativa e de uma
experiência interativa itinerante permitirá, através da colocação de perguntas
e obtenção de respostas, a valorização da importância dos cinco sentidos,
quer na perceção das experiências de vida/estórias, quer na perceção do passado
e ponderação de um futuro pró-empático; History and Stories: Design of empathic experiences - Abstract: This document intends to make known the ongoing investigation project in the
field of Design for Social innovation and Design of Experiences, which seeks
to understand and explore interactive pedagogical-playful contexts that stimulate
the empathic experience through longing/nostalgia/memory. The project
intends to contribute to the development of interactive, material and immaterial
strategies, which allow the enriching empathic development, intra and inter
individuals, using testimony stories and their framing in History. The development
of an interactive digital platform and an itinerant interactive experience
will allow, through asking questions and obtaining answers, the appreciation
of the importance of the five senses, both in the perception of life experiences/
stories, and in the perception of the past and reflection of a pro-empathic
future. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/31370 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|