Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/31078

Title: Proposta de um método de memorização musical adaptado à aprendizagem da Flauta Transversal , num modelo de E@D
Authors: Nascimento, Maria Ribeiro do
Advisors: Streitová, Monika
Keywords: Flauta Transversal
Ensino da Música
Memorização
Estratégias
Ensino a Distância
Transversal Flute
Music Education
Memorization
Strategies
Distance Learning
Issue Date: 11-Jan-2022
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Esta investigação está dividida em duas secções: a primeira relativa ao relatório de estágio que decorreu no Conservatório Regional de Castelo Branco, sob a orientação da Professora Elena Santos, e a segunda relacionada com práticas e estratégias de memorização, em que a mestranda se propõe à criação de um método de memorização adaptado à aprendizagem da flauta transversal, num formato interativo e digital pensado para um modelo de ensino a distância. Esta segunda parte surgirá de uma convergência entre toda a pesquisa bibliográfica feita no campo da memorização e da aplicação de questionários, quer a alunos, quer a professores de instrumento, que confluirão então na criação do método com estratégias de memorização adaptadas ao ensino do instrumento; Proposal of a Music Memorization Method Adapted to the Learning of the Transversal Flute, in a Distance Learning Model ABSTRACT: This research is divided into two sections: the first related to the internship report, which was carried out in Conservatório Regional de Castelo Branco, under the guidance of Professor Elena Santos, and the second related to memorization practices and strategies, in which is created a memorization method adapted to the learning of the transverse flute, in an interactive and digital format designed for a distance learning model. This second part emerges from a convergence between all the bibliographical research done in the field of memorization and the application of surveys, both to students and to music teachers, which will then converge in the creation of a method with memorization strategies adapted to the teaching of the instrument.
URI: http://hdl.handle.net/10174/31078
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mestrado-Ensino_de_Musica-Maria_Ribeiro_do_Nascimento.pdf3.88 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois