Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/30156
|
Title: | Relatório de prática de ensino supervisionada realizada na Academia de Música de Lagos: a estruturação do estudo individual de violino no ensino básico especializado de música |
Authors: | Sá, Pedro José de Aguiar Moreira de Oliveira e |
Advisors: | Scripcaru, Liviu |
Keywords: | Ensino básico articulado Estudo individual Violino Articulated regime in basic education Individual study Violin |
Issue Date: | 7-Dec-2018 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O relatório apresentado surge no seguimento da execução da Prática de Ensino
Supervisionada, na conclusão do Mestrado de Ensino em Música, a decorrer no Departamento
de Música da Escola de Artes da Universidade de Évora, no ano de letivo de 2016/2017.
Como professores orientadores, colaboraram: o Professor Doutor Liviu Scripcaru
(orientador interno) e o professor João Pedro Cunha, no papel de orientador cooperante, na
Academia de Música de Lagos e Conservatório de Portimão.
A problemática central do relatório em questão remete para a organização individual
do estudo, por parte dos alunos de violino, no Ensino Básico Articulado, tendo em conta o
tempo disponível e a diversidade de disciplinas aos quais estes estão sujeitos, enquadrando
estes fatores com a exigência programática da disciplina de violino, o número de aulas
previstas e datas das provas trimestrais; Abstract: Supervised teaching report held at Academia de Música de
Lagos: The structuring of the Individual Violin Study in Skilled Basic
Music Teaching
The report hereby presented derives upon the execution of the Supervised Teaching
Practice, as a conclusion of the Masters in Music Teaching, held at the Music Department of
the School of Arts of the University of Évora, in the academic year 2016/2017.
The mentors were Professor Liviu Scripcaru (internal advisor) and Professor João
Pedro Cunha, as cooperating advisor, at the Lagos Music Academy and Portimão
Conservatoire.
The main focus of the report aims to discuss the organization of the individual
study by the violin students in the Articulated Regime in Basic Education, taking in
consideration the time available and the diversity of subjects, within the context of the
programmatic requirements of the violin as a school subject, the number of classes scheduled
and the dates of the trimestral exams. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/30156 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|