Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/30156

Title: Relatório de prática de ensino supervisionada realizada na Academia de Música de Lagos: a estruturação do estudo individual de violino no ensino básico especializado de música
Authors: Sá, Pedro José de Aguiar Moreira de Oliveira e
Advisors: Scripcaru, Liviu
Keywords: Ensino básico articulado
Estudo individual
Violino
Articulated regime in basic education
Individual study
Violin
Issue Date: 7-Dec-2018
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O relatório apresentado surge no seguimento da execução da Prática de Ensino Supervisionada, na conclusão do Mestrado de Ensino em Música, a decorrer no Departamento de Música da Escola de Artes da Universidade de Évora, no ano de letivo de 2016/2017. Como professores orientadores, colaboraram: o Professor Doutor Liviu Scripcaru (orientador interno) e o professor João Pedro Cunha, no papel de orientador cooperante, na Academia de Música de Lagos e Conservatório de Portimão. A problemática central do relatório em questão remete para a organização individual do estudo, por parte dos alunos de violino, no Ensino Básico Articulado, tendo em conta o tempo disponível e a diversidade de disciplinas aos quais estes estão sujeitos, enquadrando estes fatores com a exigência programática da disciplina de violino, o número de aulas previstas e datas das provas trimestrais; Abstract: Supervised teaching report held at Academia de Música de Lagos: The structuring of the Individual Violin Study in Skilled Basic Music Teaching The report hereby presented derives upon the execution of the Supervised Teaching Practice, as a conclusion of the Masters in Music Teaching, held at the Music Department of the School of Arts of the University of Évora, in the academic year 2016/2017. The mentors were Professor Liviu Scripcaru (internal advisor) and Professor João Pedro Cunha, as cooperating advisor, at the Lagos Music Academy and Portimão Conservatoire. The main focus of the report aims to discuss the organization of the individual study by the violin students in the Articulated Regime in Basic Education, taking in consideration the time available and the diversity of subjects, within the context of the programmatic requirements of the violin as a school subject, the number of classes scheduled and the dates of the trimestral exams.
URI: http://hdl.handle.net/10174/30156
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mestrado-Ensino_da_Musica-Pedro_Jose_de_Aguiar_Moreira_de_Oliveira_e_Sa.pdf2.46 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois