|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/29947
|
Title: | Report of the supervised teaching practice held at the Conservatório Regional de Évora - Eborae Música: attitudes and motivation in learning the piano |
Authors: | Lopes, Maria João Guerra |
Advisors: | Lopes, Maria João Guerra |
Keywords: | Attitudes Piano Motivation Learning Atitudes Piano Motivação Aprendizagem |
Issue Date: | 1-Jun-2021 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | This is a report of the modules of Supervised Teaching Practice 1 and 2, part of the
Master of Music Teaching´s syllabus of the Universidade de Évora; followed by an
investigation section, deliberating on the theme of Attitudes and Motivation in Learning the
Piano. The responsibility of the Master´s student was to analyse and comprehend the
educational context of the students, their learning objectives and the teacher´s assessment
criteria and instructive prospect throughout a whole school year, from September 2019 to
July 2020. In this context, it is asked of the Master´s student to attend and teach six student´s
instrumental lessons, and assist in other pertinent activities in a Music school. To gather as
much input and data possible from the lessons, the Master´s student utilized a diary of
personal observations. The focus is on the correlation between attitudes and motivation. To
better understand the connection between these two elements, a thorough expound is made
on the significance of each element. As a conclusive bind, motivation and attitudes, of the
observed students, are intertwined to answer the following research question: Through the
analysis of attitudes, how does motivation fluctuate during a piano lesson; Resumo:
Título: Relatório de Prática de Ensino Supervisionada realizada no Conservatório
Regional de Évora – Eborae Música: Atitudes e Motivação na Aprendizagem do
Piano
Este relatório é referente às disciplinas de Prática de Ensino Supervisionada 1 e 2,
integradas no programa do Mestrado em Ensino de Música da Universidade de Évora; seguido
de uma secção de investigação sobre o tema de Atitudes e Motivação na Aprendizagem do
Piano. A responsabilidade da Mestranda era analisar e compreender o contexto educacional
de alunos, os objetivos de aprendizagem, os critérios de avaliação e o planeamento do
professor cooperante, ao longo de todo um ano letivo, de setembro de 2019 a julho de 2020.
Neste contexto, era requerido que a Mestranda atendesse e lecionasse aulas instrumentais
de seis alunos, e assistisse a outras atividades pertinentes numa escola de Música. Para obter
o máximo de dados possíveis das aulas, a Mestranda utilizou um diário de observações
pessoais. O foco está na ligação entre atitudes e motivação. Para entender melhor a conexão
entre estes dois conceitos, uma exposição é feita sobre o significado de cada um. Para atingir
conclusões, a motivação e atitudes, dos alunos observados, interligam-se para responder à
seguinte questão de pesquisa: Por meio da análise das atitudes, como é que oscila a
motivação durante uma aula de piano |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/29947 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|