Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/29941

Title: Bullying homofóbico no ensino superior: vivências da Comunidade LGB
Authors: Almeida, Rita Alexandra Costa Pereira de
Advisors: Grácio, Maria Luísa
Melo, Madalena
Keywords: Bullying Homofóbico
Estudantes LGB
Ensino Superior
Vivências de Bullying Homofóbico
Impactos
Homophobic Bullying
LGB students
Higher Education
Homophobic Bullying Experiences
Impacts
Issue Date: 27-May-2021
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Este estudo tem como principais objetivos compreender as vivências de bullying homofóbico dos/as estudantes LGB da Universidade de Évora e identificar e analisar o impacto das vivências a nível pessoal, social e académico dos/as estudantes, assim como as diferentes estratégias utilizadas para lidar com estas situações. Para a realização do estudo foram utilizados diversos instrumentos recorrendo-se à construção de duas escalas: Escala de Situações e Vivências de Bullying na Universidade e Escala de Impactos e Estratégias face a Situações de Bullying na Universidade. O estudo contou com uma amostra de 101 estudantes LGB da Universidade de Évora de diferentes áreas de estudo. Os principais resultados da investigação indicam que ser vítima de bullying homofóbico possui diversas consequências, nomeadamente na perceção que se tem acerca da segurança na instituição de ensino, na exposição da orientação sexual, no impacto e, também, nas estratégias utilizadas para lidar com os episódios de vitimização; Homophobic Bullying in Higher Education: Experiences of the LGB Community Abstract: This study has as main objectives to understand the experiences of homophobic bullying of LGB students at the University of Évora and to identify and analyze the impact of the experiences at the personal, social and academic level of students, as well as the different strategies used to deal with these situations. To carry out the study, several instruments were used, using the construction of two scales: Scale of Situations and Bullying Experiences at the University and Scale of Impacts and Strategies in the face of Situations of Bullying at the University. The study included a sample of 101 LGB students from the University of Évora from different study areas. The main results of the investigation indicate that being a victim of homophobic bullying has several consequences, namely in the perception of safety in the educational institution, in the exposure of sexual orientation, in the impact and also in the strategies used to deal with the episodes victimization.
URI: http://hdl.handle.net/10174/29941
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mestrado-Psicologia_Psicologia_da_Educacao-Rita_Alexandra_Costa_Pereira_de_Almeida.pdf1.92 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois