Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/29941
|
Title: | Bullying homofóbico no ensino superior: vivências da Comunidade LGB |
Authors: | Almeida, Rita Alexandra Costa Pereira de |
Advisors: | Grácio, Maria Luísa Melo, Madalena |
Keywords: | Bullying Homofóbico Estudantes LGB Ensino Superior Vivências de Bullying Homofóbico Impactos Homophobic Bullying LGB students Higher Education Homophobic Bullying Experiences Impacts |
Issue Date: | 27-May-2021 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este estudo tem como principais objetivos compreender as vivências de bullying
homofóbico dos/as estudantes LGB da Universidade de Évora e identificar e analisar o
impacto das vivências a nível pessoal, social e académico dos/as estudantes, assim como
as diferentes estratégias utilizadas para lidar com estas situações. Para a realização do
estudo foram utilizados diversos instrumentos recorrendo-se à construção de duas
escalas: Escala de Situações e Vivências de Bullying na Universidade e Escala de
Impactos e Estratégias face a Situações de Bullying na Universidade.
O estudo contou com uma amostra de 101 estudantes LGB da Universidade de
Évora de diferentes áreas de estudo. Os principais resultados da investigação indicam que
ser vítima de bullying homofóbico possui diversas consequências, nomeadamente na
perceção que se tem acerca da segurança na instituição de ensino, na exposição da
orientação sexual, no impacto e, também, nas estratégias utilizadas para lidar com os
episódios de vitimização; Homophobic Bullying in Higher Education: Experiences of the LGB Community
Abstract:
This study has as main objectives to understand the experiences of homophobic
bullying of LGB students at the University of Évora and to identify and analyze the
impact of the experiences at the personal, social and academic level of students, as well
as the different strategies used to deal with these situations. To carry out the study, several
instruments were used, using the construction of two scales: Scale of Situations and
Bullying Experiences at the University and Scale of Impacts and Strategies in the face of
Situations of Bullying at the University.
The study included a sample of 101 LGB students from the University of Évora
from different study areas. The main results of the investigation indicate that being a
victim of homophobic bullying has several consequences, namely in the perception of
safety in the educational institution, in the exposure of sexual orientation, in the impact
and also in the strategies used to deal with the episodes victimization. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/29941 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|