Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/29769
|
Title: | Relatório de prática de ensino supervisionada realizada no Conservatório Regional de Évora – EBORAE MVSICA: problemática de Fretboard da guitarra no ensino básico de música |
Authors: | Rodrigues, Roberto Pereira |
Advisors: | Ivanović, Dejan |
Keywords: | Fretboard Técnica de Guitarra Música Ensino Básico Fretboard Guitar Technique Music Elementary Music Level |
Issue Date: | 26-Feb-2021 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório surge no âmbito da Prática de Ensino Supervisionada, integrada no Mestrado em Ensino de Música realizado no Conservatório Regional de Évora Eborae Mvsica. Este documento está dividido em duas partes. A primeira parte pretende descrever a experiência e realização do estágio, abordando o enquadramento histórico e organizacional da instituição onde foi realizada a prática de ensino, como também a descrição de várias estratégias pedagógicas adotadas ao longo do ano letivo. A segunda parte baseia-se na investigação da problemática de fretboard da guitarra, direcionada especificamente para os alunos do Ensino Básico de Música. Para isso, foram utilizados três tipos de metodologia: a análise da bibliografia, pesquisa de campo e investigação-ação. O objetivo será compreender as dificuldades relacionadas com o conhecimento do braço da guitarra, apresentando várias soluções e estratégias de ensino que sejam capazes de simplificar e beneficiar o processo de aprendizagem do fretboard da guitarra; Report of Relatório de Prática de Ensino Supervisionada Realizada no Conservatório Regional de Évora – EBORAE MVSICA: Guitar Fretboard Problematics in Elementary Music Education.
Abstract:
This report follows the Supervised Teaching Practice, integrated in the Master in Music Teaching, held at the Regional Conservatory of Évora Eborae Mvsica. This document is divided into two sections. The first section describes the internship, addressing the historical and organizational framework of the institution where the teaching practice was held, as well as the description of the pedagogical strategies adopted throughout the year. The second section is based on the investigation of guitar fretboard issues in students of basic music education. For this, it was used three types of methodologies: existing literature on the theme, field research, and action research, thus understanding the most frequent difficulties related to the knowledge of the guitar neck in elementary school students in order to present several teaching solutions and strategies that simplify and benefit the guitar fretboard learning process. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/29769 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|