|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/29100
|
Title: | Teatro com marionetas: um jogo liminar de possibilidades |
Authors: | Henriques, Sara Cristina Cunha Martins de Almeida |
Advisors: | Zurbach, Christine Bezelga, Isabel Maria |
Keywords: | Teatro de marioneta Tradição e Modernidade Atriz e Marioneta Processo de criativo Interação e Público Puppet Theater Tradition and Modernity Actress and Puppet Creative Process Interaction and Audience |
Issue Date: | 1-Feb-2021 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório tem como objeto de reflexão o processo criativo de um
espetáculo de teatro com marionetas, multidisciplinar que teve por mote as palavras:
Teatro Vida Distorção. Transitando entre o tradicional e o contemporâneo, num jogo
liminar de possibilidades, opera no cruzamento de linguagens. Reflete sobre um processo
criativo que tem por base a partilha, nas seguintes áreas: trabalho de atriz, marionetista,
texto, música, imagem, movimento, vídeo e a relação de proximidade com o público. As
opções tomadas e horizontes abrangidos são analisados e considerados, tendo em conta o
processo a partir de um ponto “zero”, em que o texto e as demais áreas emergiram da
escuta e da interação circular dos elementos O primeiro capítulo contextualiza em
específico e relaciona os pontos de partida para o projeto, enquanto que o segundo relata
e reflete sobre os mesmos; Theatre with puppets: A liminal game of possibilities
Abstract:
The purpose of this report is to reflect on the creative process of a theater show with
puppets, a multidisciplinary one whose motto was: theater Life Distortion. Transiting
between the traditional and the contemporary, in a preliminary game of possibilities, it
operates at the crossing of languages. It reflects on a creative process that is based on
sharing, in the following areas: work of actress, puppeteer, text, music, image, movement,
video and the close relationship with the public. The options taken and the horizons
covered are analyzed and considered, taking into account the process from a “zero” point,
in which the text and the other areas emerged from the listening and circular interaction
of the elements. The first chapter contextualizes and specifically relates the starting points
for the project, while the second reports and reflects on them. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/29100 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|