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Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/29039
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Title: | Desenvolvimento de Chatbots para responder a perguntas frequentes |
Authors: | Silva, João Quirino Machado e |
Advisors: | Rodrigues, Irene Pimenta |
Keywords: | Processamento de Linguagem Natural Chatbot Perguntas frequentes Python Palavras vazias Stemização Lematização Similaridade de Cosine Distância de Levenshtein Distância de Jaccard Similaridade Semântica Natural Language Processing Chatbot Frequently asked questions Python Stopwords Stemming Lemmatization Cosine Similarity Levenshtein Distance Jaccard Distance Semantic Similarity |
Issue Date: | 26-Jan-2021 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Hoje em dia, seja qual for o sítio que visitamos na Internet, dificilmente não nos deparamos com um
Chatbot: desde as pequenas caixas de diálogo que nos assistem em compras online, até aos agentes virtuais
que executam os pedidos que fazemos através de comandos de voz. Nesta dissertação, o objetivo principal é
a implementação de um Chatbot para responder a perguntas frequentes. Para tal, foi realizado um estudo
sobre o Processamento de Linguagem Natural, formas de preparar o texto para que fique pronto a ser
utilizado pelo computador, distâncias que podem ser aplicadas a texto, similaridade semântica e, por fim,
qual o impacto da remoção das palavras vazias. Após a realização deste estudo e obtenção da informação
necessária, foi implementado um Chatbot para responder a perguntas frequentes, independentemente do
tema dessas perguntas. Esse Chatbot foi, posteriormente, testado em perguntas frequentes relacionadas
com o Instituto da Vinha e do Vinho; Abstract:
Chatbots development to answer frequently asked
questions
Nowadays, whatever the site we visit on the Internet, we hardly encounter a Chatbot: from the small dialog
boxes that assist us in online shopping to the virtual agents that execute the orders we make through voice
commands. In this dissertation, the main goal is to implement a Chatbot to answer frequently asked
questions. With this in mind, a study was carried out on natural language processing, ways to prepare the
text so that it is ready for use by the computer, distances that can be applied to text, semantic similarity
and, finally, what is the impact of removing stopwords. After conducting this and obtaining the necessary
information, a Chatbot was implemented to answer frequently asked questions, regardless of the domain
of those questions. This Chatbot was subsequently tested on frequently asked questions related to the
Institute of Vine and Wine. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/29039 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
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