Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/28721
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada na Escola Artística de Música do Conservatório Nacional: análise comparativa das técnicas lecionadas na classe de canto da Escola Artística de Música do Conservatório Nacional |
Authors: | Ferreira, Carina Isabel Matias |
Advisors: | Bizineche, Liliana Margareta |
Keywords: | Canto Ensino Escolas nacionais de canto Técnica Pedagogia Singing Teaching National schools of singing Technique Pedagogy |
Issue Date: | 15-Dec-2020 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório está inserido na unidade curricular Prática de Ensino Supervisionada –
adiante designada por PES – do Mestrado em Ensino da Música, iniciado no ano letivo
2015/2016 na Universidade de Évora.
A PES foi realizada na Escola Artística de Música do Conservatório Nacional, - adiante
designada por EAMCN – em 2016/2017, tendo como professor cooperante o professor José
Manuel Araújo e como orientadora interna a professora Liliana Bizineche.
Este relatório está dividido em duas secções: a primeira sobre a PES realizada, onde estão
inseridas a caracterização da EAMCN, a caracterização dos alunos observados, a descrição das
aulas lecionadas, a análise crítica da atividade docente e uma conclusão. A segunda secção é
composta por uma pesquisa sobre as várias escolas de Canto e de que forma o ensino de canto
na EMCN é ou não influenciado pelas técnicas apresentadas na investigação; Abstract: Report on the Supervised Teaching Practice held at
Escola Artística de Música do Conservatório Nacional –
Comparative Analysis of the Techniques Taught in the Lyrical
Singing Class at Escola Artística de Música do Conservatório
Nacional
This report is inserted in the curricular unit Supervised Teaching Practice of Master in Music
Teaching, which started in the academic year 2015/2016 at the Universidade de Évora.
The PES took place at the Escola Artística de Música do Conservatório Nacional - referred as
EAMCN - during the academic year of 2016/2017, with Professor José Manuel Araújo as a
cooperating professor and Professor Liliana Bizineche as internal mentor.
This report is divided into two sections: the first one is dedicated to the PES analysis, with a
description of the EAMCN, along with the characteristics of the students observed, description
of the classes taught, the critical analysis of the teaching process and, at last, a conclusion.
The second section consists of a wide research on the various singing schools and how singing
teaching at EAMCN may or may not be influenced by the techniques presented in this
investigation. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/28721 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|