Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/28721

Title: Relatório da prática de ensino supervisionada na Escola Artística de Música do Conservatório Nacional: análise comparativa das técnicas lecionadas na classe de canto da Escola Artística de Música do Conservatório Nacional
Authors: Ferreira, Carina Isabel Matias
Advisors: Bizineche, Liliana Margareta
Keywords: Canto
Ensino
Escolas nacionais de canto
Técnica
Pedagogia
Singing
Teaching
National schools of singing
Technique
Pedagogy
Issue Date: 15-Dec-2020
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O presente relatório está inserido na unidade curricular Prática de Ensino Supervisionada – adiante designada por PES – do Mestrado em Ensino da Música, iniciado no ano letivo 2015/2016 na Universidade de Évora. A PES foi realizada na Escola Artística de Música do Conservatório Nacional, - adiante designada por EAMCN – em 2016/2017, tendo como professor cooperante o professor José Manuel Araújo e como orientadora interna a professora Liliana Bizineche. Este relatório está dividido em duas secções: a primeira sobre a PES realizada, onde estão inseridas a caracterização da EAMCN, a caracterização dos alunos observados, a descrição das aulas lecionadas, a análise crítica da atividade docente e uma conclusão. A segunda secção é composta por uma pesquisa sobre as várias escolas de Canto e de que forma o ensino de canto na EMCN é ou não influenciado pelas técnicas apresentadas na investigação; Abstract: Report on the Supervised Teaching Practice held at Escola Artística de Música do Conservatório Nacional – Comparative Analysis of the Techniques Taught in the Lyrical Singing Class at Escola Artística de Música do Conservatório Nacional This report is inserted in the curricular unit Supervised Teaching Practice of Master in Music Teaching, which started in the academic year 2015/2016 at the Universidade de Évora. The PES took place at the Escola Artística de Música do Conservatório Nacional - referred as EAMCN - during the academic year of 2016/2017, with Professor José Manuel Araújo as a cooperating professor and Professor Liliana Bizineche as internal mentor. This report is divided into two sections: the first one is dedicated to the PES analysis, with a description of the EAMCN, along with the characteristics of the students observed, description of the classes taught, the critical analysis of the teaching process and, at last, a conclusion. The second section consists of a wide research on the various singing schools and how singing teaching at EAMCN may or may not be influenced by the techniques presented in this investigation.
URI: http://hdl.handle.net/10174/28721
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mestrado-Ensino_de_Musica-Carina_Isabel_Matias_Ferreira.pdf3.31 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois